رفع مشکل افزایش قیمت نهاده‌های تولید میگو

چهار‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۵ بازدید
رفع مشکل افزایش قیمت نهاده‌های تولید میگو

معاون آبزی پروری بوشهر گفت: پرورش دهندگان میگو از افزایش قیمت نهاده‌های تولید میگو گلایه داشتند که با برگزاری نشست‌هایی با تولیدکنندگان این مشکل حل شد.

صغری اشرف افزود: غذای میگو تولید داخل کشور است و در استان بوشهر و چند استان دیگر تولید می‌شود اما تولیدکنندگان برخی مواد اولیه را از خارج از کشور وارد می‌کنند که افزایش قیمت ارز باعث مشکلاتی در این زمینه شده بود.

وی بیان کرد: با برگزاری نشست‌هایی با حضور تولیدکنندگان غذای میگو و پرورش دهندگان، شرایط لازم برای تولید فراهم و از التهاب موجود در بازار کاسته شد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: چهار مرکز تولید غذای میگو در استان داریم که برخی از آنها کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند.

پیش از این رئیس اداره توسعه میگو شیلات بوشهر گفته بود، قیمت نهاده ها در حالی با افزایش رو به رو شده که امسال مولد میگو از خارج وارد نشده و به طور کامل از مولدهای داخلی استفاده شده ، با این حال قیمت هر قطعه لارو داخلی از ۱۴۰ ریال در سال گذشته به ۲۱۰ ریال افزایش یافته است .

به گفته ناصر میرشکاری، قیمت هر کیلو غذای میگو هم از ۴۵ هزار ریال به ۵۰ هزار ریال رسیده است.

اکنون زمان لاروریزی در مزارع پرورش میگوست. ذخیره سازی لارو از اردیبهشت آغاز شده و تا اوایل تیر ادامه دارد. امسال پنج هزار هکتار از زمین‌های ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص می‌یابد و پیش بینی شده 17 هزار تن میگو از این مزارع برداشت شود.

پارسال از چهار هزار و 412 هکتار استخر پرورشی، 13 هزار و 400 تن میگو در استان بوشهر برداشت شد.

بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید