از غذادهی به ماهیان در شب خودداری شود

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
از غذادهی به ماهیان در شب خودداری شود
اداره هواشناسی کشاورزی توصیه‌هایی ۶ روزه را به کشاورزان گیلانی ارائه کرد

اداره هواشناسی کشاورزی ایران توصیه‌هایی برای روزهای پایانی شهریور ماه ۹۵، مجموعه اقدامات،مراقبت‌ها و عملیات لازم کشاورزی دارد که با کاربست آن و با توجه به تغییرات و شرایط استانی و منطقه ای اقلیم گیلان،می توان نسبت تولید مناسب محصولات کشاورزی اقدام کرد.

استفاده از قیم‌های مناسب و کافی در باغ‌های بارده،برداشت انواع سبزی و میوه‌های جالیزی تا قبل از آغاز بارش ها و هرس تابستانه درختان مرکبات و حذف شاخه‌های نرک و خشکیده از جمله توصیه‌های سازمان کشاورزی هواشناسی کشور برای مراقبت های لازم به باغداران گیلانی برای روزهای بیست و دوم الی بیست و هفتم شهریورماه ۹۵ است.

این سازمان به زنبورداران گیلان نیز توصیه کرده است تغذیه تحریکی ملکه با شربت ۲ به۱(۲ قسمت آب و ۱ قسمت شکر) در کندوهای برداشت شده عسل را انجام دهند.

اعلام زمان سم پاشی به زنبورداران جهت جلوگیری از تلفات زنبورستان‌ها نیز از دیگر توصیه‌های این سازمان به زنبور دادارن گیلانی است.

همچنین سازمان هواشناسی کشاورزی ایران به دست اندرکاران حوزه شیلات گیلان توصیه دارد تا ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی‌های سردآبی را تنظیم کنند و از از ریختن علوفه به استخرها و همچنین غذادهی به ماهیان به هنگام غروب به منظور جلوگیری از تشدید شرایط کمبود اکسیژن در شب خودداری کنند.

افزایش ساعات هوادهی در استخر ماهیان گرمابی با توجه به شرایط دمایی و قطع یا محدود نمودن استفاده از کود مرغی و خودداری از تور زدن های بی مورد به استخرها و وارد کردن هر گونه استرس به ماهیان با توجه به شرایط دمایی موجود از دیگر توصیه های سازمان هواشناسی کشاورزی به تلاشگران حوزه شیلات گیلان است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید