صیادان غیرمجاز در دریای خزر دستگیر شدند

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
صیادان غیرمجاز در دریای خزر دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان گفت: نیروهای یگان حفاظت شیلات استان گلستان در عملیات پاکسازی دریا و جلوگیری از صید غیرمجاز، صیادان غیرمجاز در دریای خزر را دستگیر کردند.

سرهنگ غفار سعیدی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای عملیات پاکسازی دریا و جلوگیری از صید غیرمجاز اظهار داشت: در عملیاتی نیروهای این یگان توانستند در حوزه استحفاظی آشوراده در منطقه گرگانرود تعداد 580 رشته دام استخوانی، 120 رشته دام غضروفی و 6 شاخه لنگر بلاصاحب را جمع‌آوری و به پایگاه آشوراده انتقال دهند.

وی افزود: در این عملیات ماموران تعداد 19 بچه ماهی خاویاری را به‌صورت زنده از دام‌های غیرمجاز جداسازی و در دریا رها کردند و 5 کومه صیادی غیر مجاز نیز تخریب شد.

سرهنگ سعیدی‌نسب گفت: همچنین در عملیاتی دیگر برای پاکسازی منطقه استحفاظی حفاظت از دام‌های خاویاری و مقابله با صیادان غیرمجاز 2 صیاد در منطقه چالاشت به همراه ماهی فلسدار دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان ادامه داد: در این عملیات تعداد یک‌هزار و 250 رشته دام استخوانی، 500 رشته دام غضروفی و 11 شاخه لنگر بلاصاحب جمع آوری و به پایگاه آشوراده منتقل شد.

وی گفت: تعداد 43 قطعه بچه ماهی خاویاری نیز به صورت زنده از دام‌های غیرمجاز جداسازی و در دریا رهاسازی شد. متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب بندرترکمن معرفی شدند.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید