توقیف سه شناور غیرمجاز در آبهای هرمزگان

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۸ بازدید
توقیف سه شناور غیرمجاز در آبهای هرمزگان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: در دومین روز از فصل صید میگو، سه فروند شناور غیرمجاز در آبهای استان توقیف و هشت متهم بازداشت شدند.

مسعود بارانی روزدوشنبه افزود: یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان روز گذشته درهمین رابطه موفق به توقیف افزون بر 50 کیلوگرم میگو و چهاد تخته جل میگو(از ادوات صید غیرمجاز) شده است.
وی بیان داشت: امسال با هماهنگی های انجام شده بین اداره کل شیلات هرمزگان و دریابانی استان ، یگان حفاظت منابع شیلات با اقتدار بیشتر و با پوشش تمامی مناطق صید گاهی در تمامی فصل صید ناظر بر روند صید خواهد بود و با هرگونه تخلف صیادی برخوردی جدی خواهد داشت.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از شهروندان بویژه صیادان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف صیادی با شماره تلفن های 33333221 و 33340903 و همچنین شماره پیامکی 30007546703703 به یگان حفاظت منابع شیلات استان اطلاع رسانی کنند.
بارانی افزود: در نخستین روز از فصل صید میگو نیز چهار فروند شناور غیرمجاز توقیف و هشت نفر متهم بازداشت شده و همچنین 70 طاقه تور و ادوات غیر مجاز صید نیز کشف شد.
وی گفت: مبارزه با صید غیرمجاز و بی رویه در راستای حفظ ذخایر آبزیان و صید پایدار همواره در دستور کار شیلات هرمزگان قرار دارد.
این مسئول اظهارکرد: در فصل صید میگو تنها شناورهای کلاس لنج صیادی میگوگیر مجاز به فعالیت صید میگو هستند و تعدادی از شناورهای کلاس قایق را نیز به عنوان شناورهای جمع کننده صید در این فصل در کنار شناورهای لنج می باشند.
صید میگو در آبهای هرمزگان از 10 مهرماه آغاز شده است.
هرمزگان با یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارا می باشد و این در حالی است که هرمزگان نیز در تکثیر و پرورش آبزیان پیشرو است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید