اصلی‌ترین تأثیر جنگل‌های حرا؛ کمک به معیشت ساحل‌نشینان و صیادان

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
اصلی‌ترین تأثیر جنگل‌های حرا؛ کمک به معیشت ساحل‌نشینان و صیادان
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب در حاشیه بازدید از عرصه‌های حراکاری در شهرستان، گفت: اصلی‌ترین تأثیر جنگل‌های حرا کمک به معیشت ساحل‌نشینان و صیادان است.

حبیب الله حاتمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از عرصه‌های کشت نهال حرا و همچنین روند رشد آن در مناطق مختلف شهرستان بازدید به عمل آورد .

وی در این رابطه گفت: با توجه به خوریجات و عرصه‌های مناسب کشت گونه حرا در سال‌های گذشته اداره منابع طبیعی این شهرستان اقدام به تولید، کشت و حفاظت از عرصه‌های مذکور کرده است‌.

رئیس اداره منابع طبیعی میناب تصریح کرد: جنگل‌های حرا مزیت‌های بسیار زیادی را عاید منطقه می‌نماید واصلی‌ترین تأثیر جنگل‌های حرا‌، کمک به معیشت ساحل‌نشینان و صیادان است، زیرا که آبزیان و به‌خصوص میگو برای زادآوری و تکثیر به این مناطق روی می‌آورند.

حاتمی با اشاره به مزیت‌ها و فواید جنگل‌های مانگرو و بخصوص گونه حرا، عنوان کرد: یکی دیگر از منافع جنگل‌های حرا زیستگاه مناسب برای پرندگان بومی و مهاجر است که این مهم باعث جذب گردشگر و ایجاد یک مکان تفرجگاهی می‌شود که خود یک بستر مناسب برای اشتغال‌زایی ساکنان و دارای ارزش‌افزوده بسیار بالایی بوده که امید است مسئولان توجه ویژه‌ای به این نعمات خدادادی در جهت توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال عنایت ویژه‌ای داشته باشند .

وی خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی شهرستان امسال نیز با توجه به اعتبارات پیشنهادی پروژه تولید ،کشت و حفاظت نهال حرا در سطح خوریجات شهرستان ‌را در دستور کار خود قرار داده است.

حاتمی ضمن تقدیر از مردم مناطق ساحل‌نشین کلاهی، تیاب، بندزرک و سایر مردم ساحل‌نشین مکران از آن‌ها خواست در جهت حفظ هرچه بهتر جنگل‌های حرا تلاش کنند و به یاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان بشتابند‌

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید