حضور چینی ها درعرصه شیلات کشور به شرط تولید درجه یک

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
حضور چینی ها درعرصه شیلات کشور به شرط تولید درجه یک
نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه عدم غربالگری ماهی های خارجی خطر آلودگی های محیط زیستی را افزایش می دهد،گفت:حضور چینی ها در عرصه شیلات کشور تنها با تولید باکیفیت محقق شود

اصغر سلیمی درباره وضعیت ورود ماهی خارجی به کشور و سرمایه گذاری خارجی در عرصه شیلات،گفت: ورود ماهی های خارجی درکشور بطورحتم باید با غربالگری محقق شود؛اما با توجه به ظرفیت موجود در تولید ماهی در کشور ما می توانیم با برنامه ریزی تسهیلاتی برای فارغ التحصیلان کشاورزی میزان تولید آبزیان دریایی را در صنعت شیلات به نحو کارشناسی شده افزایش دهیم.

عدم غربالگری ماهی های خارجی خطر آلودگی محیط زیستی را افزایش می دهد

نماینده مردم سمیرم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم غربالگری ماهی های خارجی خطر آلودگی های محیط زیستی را افزایش می دهد،تصریح کرد:ورود ماهی های خارجی باید همراه با موضوعات کارشناسی شده باشد تا ناسازگاری تولیدی میان ماهی های ایرانی و خارجی صورت نگیرد .

وی همچنین درباره سرمایه گذاری چینی ها در عرصه شیلات کشور،گفت:در زمینه تبادلات تجاری با کشور چین باید این مهم در قراردادها ذکر شود که چینی ها تنها در راستای تولیدات درجه یک حرکت کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس ،افزود:چینی ها متاسفانه در تبادلات تجاری به کشورمان کالاهای درجه 2 و 3 را در برخی مواقع روانه صادرات می کنند؛بنابراین باید در راستای سرمایه گذاری چینی ها در عرصه شیلات کشور اگر بنا به عملیاتی شدن است باید کیفیت اول حرف اول را بزند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، یادآورشد:ما در حوزه پرورش ماهی های سردابی و قزل آلا تقریبا خودکفا هستیم؛بنابراین باید با یک برنامه ریزی جامع تولیدی و کارشناسی،میزان تولیدآبزیان دریایی را افزایش دهیم

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید