افزایش تولید شیلات به ۶۰۰۰ تن در آذربایجان شرقی طی سه سال گذشته

چهار‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
افزایش تولید شیلات به ۶۰۰۰ تن در آذربایجان شرقی طی سه سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در طول سه سال اخیر میزان تولید شیلات در استان آذربایجان شرقی که حدود ۴۹۰۰ تن بود با افزایش ۱۱۰۰ تن به ۶۰۰۰ تن در سال رسانده ایم.

اکبر فتحی با اشاره به اهمیت توسعه شیلات در آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به وجود رودخانه های مرزی من جمله رود مرزی ارس و چاه ها و قنات ها برای این که بتوانیم از ظرفیت رود مرزی ارس و قنات ها به خوبی استفاده کنیم مدیریت شیلات برنامه ریزی های مختلفی را انجام می دهد.

وی افزود: در طول سه سال اخیر میزان تولید شیلات در استان آذربایجان شرقی که حدود ۴۹۰۰ تن بود با افزایش ۱۱۰۰ تن به ۶۰۰۰ تن در سال رسانده ایم و به لحاظ این که فرهنگ مصرف ماهی در بین مردم آذربایجان شرقی افزایش می یابد بر پایه همین بایستی برنامه های مختلفی جهت افزایش توان تولید شیلات در استان داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه تولیدات شیلات به خصوص ماهی توانسته در سبد کالاهی مصرفی مردم آذربایجان شرقی جایگاهی برای خود باز کند و این امر وظیفه ما را کمی سنگین تر می کند تا این که برای چگونگی بهره وری بیشتر از منابع آبی آن هم به صورت دومنظوره فکری کنیم.


لزوم ایجاد استخرهای دومنظوره جهت آبیاری باغات و پرورش ماهی در آذربایجان شرقی

فتحی بابیان اینکه با سازمان آب منطقه ای آذربایجان شرقی نشست های مختلفی در جهت ایجاد استخرهای دومنظوره جهت آبیاری باغات و پرورش ماهی در باغات برگزار کرده ایم، گفت: این هدف که جزو برنامه های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بوده اگر محقق شود برنامه ای مطلوب برای توسعه پرورش شیلات در استان خواهد بود.

وی از سرمایه گذاری در راستای توسعه پرورش ماهی در حاشیه رود مرزی ارس با حفر ۳۰۰ حلقه چاه های نیمه عمیق و سطحی خبر داد، یادآور شد: مشکلی که اکنون در ارتباط با توسعه پرورش شیلات در حاشیه رود مرزی ارس با آن موجه هستیم واقع شدن در حوزه هارگانه محیط زیست است و برای رفع آن پیگیری های لازم انجام یافته و مستثنیات از محدوده خارج شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در حال حاضر برای توسعه شیلات در استان، با سازمان آب منطقه ای در خصوص پرورش ماهی در قفس رایزنی می کنیم به طوری که ظرفیت آذربایجان شرقی در پرورش ماهی در قفس در سدها و رود مرزی ارس است و با توجه به افزایش بارندگی ها اگر بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم خواهیم توانست پرورش ماهی در قفس را نیز در آذربایجان شرقی نهادینه کنیم.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید