۳۰ هزار قطعه ماهی قرمز در خراسان جنوبی تولید می شود

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
۳۰ هزار قطعه ماهی قرمز در خراسان جنوبی تولید می شود

مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰هزار قطعه ماهی قرمز در استان تولید می شود، گفت: این تعداد ماهی قرمز برای مردم استان در ایام عید کافی نیست.

محمدمهدی سعیدی ظهر امروز (18 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: چندین سال است که در بحث ماهی قرمز با مشکلاتی در خراسان جنوبی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه 30هزار قطعه ماهی قرمز در خراسان جنوبی تولید می شود، گفت: این تعداد ماهی قرمز برای مردم استان در ایام عید کافی نیست و هم چنین در استان حدود 900 هزار قطعه ماهی تزیینی تولید می گردد.

مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: مردم برای تهیه ماهی قرمز شب عید به محلات مورد تایید شیلات مراجعه کنند و یا از مراکزی خریداری کنند که مجوز رسمی از دامپزشکی دارند.

سعیدی به مقدار مصرف آبزیان در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: متوسط مصرف آبزیان در استان 4کیلو و 200 گرم به ازای هر فرد در سال است که این مقدار در شهر بیرجند حدود 7 کیلوگرم در سال است و استاندارد مصرف آبزیان در کشور 8 کیلوگرم در سال به ازای هر نفر است.

وی با توجه به اینکه در سال جاری 650 تن ماهی گرم‌‌آبی در استان تولید شده است، ادامه داد: امسال 350 تن ماهی سردآبی نیز تولید شده است و تعداد استخرهای دو منظوره در استان 700 باب است.

مدیرامور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماهی تولید خراسان جنوبی به سلیمانیه عراق صادر می شود، گفت: واردات ماهی به استان نیز صورت می گیرد.

سعیدی با بیان اینکه در سال 96 برای حمایت از تولیدکنند ماهیان گرم‌آبی تمهیداتی اندیشیده ایم، افزود: مقرر شده است که 220 هزار بچه ماهی گرم‌آبی را در بین تولیدکنندگانی که دارای مجوز پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره هستند، توزیع کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی پتانسیل تولید بیش از 5 هزار تن ماهی در سال را دارد و باید از ظرفیت‌های موجود برای تولید ماهی استفاده کنیم

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید