دولت دوازدهم توسعه بنادر و شیلات را در اولویت قرار دهد

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
دولت دوازدهم توسعه بنادر و شیلات را در اولویت قرار دهد

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: اگر مسئولین استان بخواهند به تولیدات و توسعه اقتصادی استان اهتمام ورزند باید به توسعه بنادر و همچنین شیلات در دولت دوازدهم بیش از گذشته توجه و در اولویت قرار گیرد.

عبدالله فاتحی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر همچون دیگر نقاط کشور با معضل بیکاری دست و پنجه نرم میکند. اگر بخواهیم یکی از مطالبات را در اولویت قرار دهیم بدون شک رفع معضل بیکاری و مسئله اشتغال است. امیدواریم که در این راستا چاره اندیشی شود.

دبیر حزب موتلفه استان به منابع درآمدزای استان اشاره کرد و گفت: اگر مسئولین استان بخواهند به تولیدات و توسعه اقتصادی استان اهتمام ورزند باید به توسعه بنادر و همچنین شیلات در دولت دوازدهم بیش از گذشته توجه و در اولویت قرار گیرد.

فاتحی خاطرنشان کرد: استان بوشهر همجوار خلیج فارس است اما درعین حال با مشکل بیآبی دست و پنجه نرم میکند و متاسفانه نمیتوان آنگونه که شایسته است از آبهای رودخانههای که به خلیج فارس میریزند بهره برد چراکه استان همجوار ما یعنی استان خوزستان نیز با معضل بیآبی روبهرو است و بهنظر میرسد تنها راه حل این مشکل تاسیس آب شیرینکن است لذا امیدواریم در دولت دوازدهم به طور اساسی بر مشکل بی آبی فائق آییم.

وی ادامه داد: استان بوشهر نه تنها در تهیه آب شرب با مشکل مواجه است بلکه در زمینه کشاورزی نیز با کمبود آب روبهرو است و این یعنی خطر نیاز کشور به واردات از دیگر کشورها.

وی همچنین به کمبود آب در استان پرداخت و افزود: یکی دیگر از معضلاتی که بوشهر با آن دست به گریبان است بحث کم آبی است.

فاتحی در پاسخ به این سوال که چرا در استانها هر اتفاقی درحوزههای مختلف چه اقتصادی و چه اجتماعی، به سیاستگره میخورد، اظهار کرد: دولت آقای روحانی که به قولی وامدار اصلاحطلبان است اما خط و مشی آن نه تنها در شوراها بلکه در حوزههای دیگر نیز تشخیص داده است که نباید سیاسی کاری کند. بهنظر من پررنگ کردن مسائل سیاسی و اینکه به همه چیز سیاسی نگاه کنیم صحیح نیست ما باید در مسائل شهری فارغ از سیاست بازیها در راستای توسعه و آبادی شهر و استان گام برداریم.

وی اضافه کرد: برخی از فعالان سیاسی نشان دادهاند در مسائل شهری جناحی فکر نمیکنند اما برخی تمایل دارند بیشتر روی مسائل سیاسی تکیه کنند و دامن بزنند که به صلاح استان نیست

منبع : شما

دیدگاه خود را بیان کنید