پیگیر تولید شاه‌میگوی آب شیرین در همدان هستیم

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
پیگیر تولید شاه‌میگوی آب شیرین در همدان هستیم

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سال گذشته تولید شاه‌میگوی آب شیرین در استان همدان به صورت آزمایشی دنبال شد و این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت.

علی دولو در همدان با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان 7 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در استخر‌های پرورش ماهی رها سازی شده است، اظهار کرد: این طرح پرورش ماهی 985 نفر اشتغال مستقیم را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و 750 نفرروز آموزش برای بانوان در راستای انواع روش‌های تهیه و طبخ ماهی برگزار شده است، ادامه داد: 250 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در قالب طرح ترویجی مشارکتی توسعه آبزی‌پروری در 50 استخر رهاسازی شده است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به رهاسازی 40 هزار قطعه بچه ماهی کپور در 100 استخر، بیان کرد: سال گذشته 56 فقره مجوز مشاغل خانگی در حوزه آبزیان صادر شده که اشتغال 56 نفر را در بر داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان 14 پروانه تاسیس و بهره‌برداری در حوزه شیلات و آبزیان صادر شده است، افزود: مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی یکی از اهداف و برنامه‌های مهم شیلات در سال جاری است.

دولو با بیان اینکه تکثیر و پرورش زالوی طبی در سال جاری پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه یک کارگاه آموزشی در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.

وی با بیان اینکه پرورش زالو در استان همدان در حال انجام بوده و جهاد کشاورزی به دنبال قانونمند کردن این واحد‌هاست، ادامه داد: سال گذشته تولید شاه‌میگوی آب شیرین در استان همدان به صورت آزمایشی دنبال شد و این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید