تولید آبزی در زنجان نسبت به هدفگذاری ۲۴ درصد رشد دارد

شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
تولید آبزی در زنجان نسبت به هدفگذاری ۲۴ درصد رشد دارد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به تولید آبزی درزنجان طی سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن انواع آبزی در استان تولید شده که نسبت به هدفگذاری ۲۴ درصد رشد دارد

محمود صیاد بورانی به تولید آبزی در استان زنجان طی سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن انواع آبزی در استان زنجان تولید شده که نسبت به هدفگذاری انجام شده بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: این میزان تولید آبزی در استان زنجان نسبت به هدفگذاری سال ۹۴ حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در مجموع تولید آبزی در استان زنجان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴حدود ۱۹۳ درصد افزایش داشته است.

صیادبورانی میزان صادرات آبزی در استان زنجان طی سال ۹۵ را بیش از ۷ هزار تن اعلام کرد و یاد آور شد: این میزان آبزی به اسنانهای تهران، گیلان، تهران و قم و برخی استانهای دیگر صادر می شود.

وی تصریح کرد: در بحث تولید آبزی مرکز شیلات به اجرای مکانیزه بسیار تاکید دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: مرکز شیلات استان زنجان در بین ۳۲ مرکز شیلات کشور در تولید آبزی رتبه خوبی را دارد و این مرکز برای توسعه آبزی پروری در استان برنامه های مهمی را در دستور کاری خود دارد.

صیاد بورانی ابراز کرد: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات مزارع آبزی پروری زنجان به تجهیزات مکانیزاسیون مجهز است و توجه به آن باعث توسعه آبزی پروری در استان زنجان می شود.

وی بر توسعه آبزی پروری در استان زنجان اشاره کرد و یادآورشد: این مرکز استفاده از تجهیزات مکانیزاسیون و ایجاد واحدهای مکانیزاسیون و فیلترهای بیولوژیکی را اولویت کاری خود قرار داده است و تعداد مزارع آبزی پروری به صورت مکانیزه افزایش یافته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استفاده از تجهیزات مکانیزم در مزارع آبزی پروری باعث کاهش مصرف آب می شود و خوشبختانه این امر مهم در استان به خوبی محقق شده است.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید