45 درصد آبزی‌پروری‌ها در رودخانه‌ها

یک‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
45 درصد آبزی‌پروری‌ها در رودخانه‌ها

مدیرکل شیلات گیلان گفت: 55 درصد آبزی‌پروری در دریا و 45 درصد در رودخانه‌ها انجام می‌شود.

اسحاق شعبانی در جلسه کشاورزی گیلان گفت: صیادان از آغاز فصل صید تاکنون 2300 تن صید ماهی داشتند که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 10 درصدی صید در گیلان بودیم.

وی افزود: یکی از علل اصلی کاهش صید صیادان مواج بودن دریا است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان این‌که گیلان استانی کشاورزی است و امسال که به سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است، باید توسعه اشتغال ار در بخش کشوری متمرکز کنیم، ادامه داد: شیلات زمینه‌کاری فراوانی برای اشتغال جوانان استان دارد.

شعبانی افزود: در کشور یک میلیون تن محصولات شیلاتی تولید می‌شود که 55 درصد در دریا و 45 درصد در رودخانه‌ها استحصال می‌شود این در حالی است که در گذشته‌ای نه چندان دور اغلب صید و آبزی‌پروری در دریاها انجام می‌شد.

وی گفت: باید از وجود رودخانه‌ها برای توسعه آبزی‌پروری بهره بیشتری ببریم، آبزی‌پروری اشتغال را در گیلان افزایش می‌دهد.

مدیرکل شیلات گیلان افزود: مردم دنیا دو برابر مردم ما محصولات شیلاتی مصرف می‌کنند و ما نیز علاوه‌بر تشویق مردم برای افزایش مصرف محصولات شیلاتی که سلامتی‌شان را تضمین می‌کند، باید تولید محصولات شیلاتی را نیز افزایش دهیم.

شعبانی خاطرنشان‌کرد: گیلان استانی کم‌مساحت است و معمولاً با مشکل کمبود زمین در آن مواجه هستیم و لازم است برای ورود به توسعه آبزی‌پروری به خصوص در دریای خزر با علم کافی وارد شویم.

وی گفت: پرورش ماهی در قفس روند مطلوبی در استان دارد و تاکنون 80 نفر اعلام سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از این تعداد 25 نفر برای احداث قفس در دریا موافقت اصولی گرفته‌اند.

مدیرکل شیلات گیلان یادآور شد: آب و برق بخش کشاورزی باید نرخ کشاورزی داشته باشند تا آبزی‌پروری برای دست‌اندرکاران این بخش صرفه اقتصادی داشته باشد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید