آغاز برداشت لارو میگو در مراکز تکثیر کنارک

یک‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
آغاز برداشت لارو میگو در مراکز تکثیر کنارک

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برداشت لار میگو از مراکز تکثیر شهرستان بندری کنارک آغاز شد

هدایت‌الله میرمرادزهی ظهر امروز در بازدید از مراکز تکثیر میگو در کنارک اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۱۳۹۵با توجه به استقبال پرورش دهندگان میگو برای فعالیت در مزارع پرورشی میگوی، سه مرکز تکثیر و تولید میگو در کنارک فعال است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: با این روند استان از انتقال بچه میگوی مورد نیاز از سایر استان ها بی نیاز خواهد شد.

این مسؤول از انتقال و ذخیره سازی اولین محموله از بچه میگوی تولیدی در سال ۱۳۹۶در ۶استخر از مزارع پرورش میگوی سایت گواتر با ظرفیت ۲۲۰هزار قطعه در هکتار خبر داد.

وی ادامه داد: امید می رود با توجه به برنامه ریزی‌های به عمل آمده و براساس دستور العمل‌های صادر شده تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ذخیره سازی همه استخرهای مزارعی که مجوز ذخیره سازی دریافت کرده‌اند انجام شود.

میرمرادزهی بیان کرد:خوشبختانه مولدین میگوی پرورش یافته با کیفیت بوده و ضمن تامین نیاز مراکز تکثیر استان نیز به دیگر استان های کشور جهت استفاده در مراکز تکثیر ارسال می‌شود و براساس هماهنگی های انجام شده یک محموله (۵۰۰جفت )از این مولدین به استان هرمزگان ارسال خواهد شد.

امجدرئیسی رئیس دامپزشکی شهرستان کنارک گفت:کارشناسان دامپزشکی بر همه مراحل تولید و پرورش میگو از جمله هم در کار پرورش و انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم از اعم میکروبی و ویروسی و حتی غذا میگوها دارند تا میگو سالم و عاری از هر گونه آلودگی بتوانیم به پرورش دهندگان دهیم.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید