مازندران رتبه نخست تکثیر و تولید ماهیان خاویاری در کشور

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
مازندران رتبه نخست تکثیر و تولید ماهیان خاویاری در کشور

این استان در تعداد مزارع پرورش ماهیان خاویاری ، میزان تولید گوشت این نوع ماهی و خاویار پرورشی رتبه نخست کشور را دارد

مازندران رتبه نخست تکثیر و تولید ماهیان خاویاری را در کشور دارد

رییس سازمان شیلات در نخستین گردهمایی تخصصی پرورش دهندگان ماهیان خاویاری کشور در بابلسر با اشاره به اینکه مازندران بیشترین ساحل دریای خزر را دارد، گفت: این استان در تعداد مزارع پرورش ماهیان خاویاری ، میزان تولید گوشت این نوع ماهی و تولید خاویار پرورشی رتبه نخست کشور را دارد.

صالحی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی به پرورش دهندگان ماهیان خاویاری هیچ محدودیتی ندارد، افزود: اگر تولید کننده زیر 40 تن گوشت ماهی و یک تن خاویار تولید کند، می تواند بر اساس تفاهم نامه شیلات، بنیاد مستضعفان و استانداری مازندران، از تسهیلات بانکی بسته حمایتی ، با نرخ کمتر از 7 درصد بهره مند شود .
وی با بیان اینکه پارسال 80 هزار تن انواع محصولات شیلاتی به ارزش 350 میلیون دلار به اروپا، آمریکای شمالی، آسیای جنوب شرقی، کشورهای حوزه اوراسیا ، شمال دریای خزر، حوزه کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه صادر شد پیش بینی کرد ارزآوری صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای مختلف تا پایان امسال به حدود 400 میلیون دلار برسد.
وی افزود : تولیدات شیلات اکنون در ایران بیش از یک میلیون تن برآورد شده است که 55 درصد از دریاها و 45 درصد از آبزیان پرورشی است.
مدیرکل شیلات مازندران نیز در این مراسم گفت: هزار و 295 تن گوشت ماهی خاویاری و هزار و 500 کیلوگرم خاویار امسال در مازندران تولید شد.
رستمی با بیان اینکه 5 هزار و 200 تن انواع محصولات شیلاتی از مازندران به عراق، ترکمنستان و آذربایجان صادر شد، افزود: 272 کیلوگرم خاویار نیز امسال به کشورهای اروپایی صادر شد.
به گفته وی بیش از 50 درصد خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در مازندران تولید می شود.
نخستین گردهمایی تخصصی پرورش دهندگان ماهیان خاویاری ، تا عصر فردا در بابلسر پیگیری می شود

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید