میزان تولید خاویار به ۱۰۰ تن افزایش می یابد

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
میزان تولید خاویار به ۱۰۰ تن افزایش می یابد

مدیرکل شیلات مازندران گفت: پیش بینی می شود میزان تولید ماهی خاویاری تا پنج سال آینده به ۱۰۰ تن افزایش یابد

حسینعلی رستمی پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان با توجه به اهمیت و ارزش اقتصادی ماهیان خاویاری دریای خزر را منبع اصلی زیست این گونه برشمرد و گفت: علاوه برایجاد اشتغال، درآمد ارزی خوبی برای کشوردارد.

وی با اشاره به تولید حدود یک میلیون تن آبزیان درکشور گفت: پشتیبان اصلی پرورش ماهی خاویاری درسواحل ، دریای خزر است و پیش بینی این است که تا ۵ سال آینده حدود ۱۰۰ تن ماهی خاویاری تولید داشته باشیم.

رستمی درادامه از توجه ویژه کمسیون و کارگروه پیشگیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز درمبارزه با صید غیرمجاز ماهیان خاویاری تقدیر و تشکر کرد .

در ادامه علی پیرفلک مشاوراستاندارو دبیر کمسیون هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران، عملکرد اعضاء کارگروه را بویژه دربخش برخورد با صیادان غیرمجاز و قاچاق ماهیان خاویاری بسیار مطلوب دانست و از نقش مهم یگان‌های مشترک حفاظت منابع ، دریابانی و نیروی انتظامی شهرستان‌ها تشکر کرد.

وی افزود: همه ما باید درحفظ و نگهداری منابع ماهیان خاویاری برای نسل‌های آینده بکوشیم، هرچند اداره کل شیلات استان تلاش می‌ کند این محصول استراتژیک کشور را احیاء کند و به وضعیت گذشته برساند که درگذشته تا سه هزار تن گوشت و ۳۰۰ تن خاویار تولید و صادرات داشتیم ولی درراستای تأکید مقام معظم رهبری درتحقق اقتصاد مقاومتی باید با توسعه و گسترش و افزایش تولید ماهیان خاویاری درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

پیرفلک درادامه به صید گونه‌های نارس و نیز غیرمجاز توسط صیادان غیرمجاز ، بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بویژه برای ساحل نشینان ، و باکمک نهادها و شوراها و دهیاری‌ها ، اصناف و ... تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درهمه زمینه‌ها بویژه صدا و سیمای استان ، تابلوی تبلیغاتی و نیز تهیه بنر و و ... حداکثر استفاده را کرد.

حجت الاسلام موسوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران و رئیس کارگروه پیشگیری مبارزه با قاچاق کالاوارز گفت : سه استان شمالی درصید ماهیان خاویاری فعال‌ هستند که به دلیل ورود خاویار تقلبی به بازار بین المللی، شهرت و اعتبار خاویار ایرانی زیر سؤال رفت و لذا مبارزه با قاچاق ماهیان خاویاری امرمهمی است چرا که می‌توان با یک محصول نام و اعتبار یک کشوردرسطح بین المللی بالا برد.

وی افزود: لذا درتمامی عرصه‌ها باید کمک کار نظام باشیم و درخصوص حفظ و حراست از منابع ماهیان خاویاری دریا باید همگی باعزم عمومی مشارکت داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تمامی نهادهای نظارتی ، دادستانی و انتظامی و امنیتی باید با رصد کردن فعالیت صیادان غیرمجاز درسطح استان کارهای اقتصادی نظام را تضمیین کنند و دراین زمینه لازم است نقاط حادثه خیز را شناسایی و با متخلفان و قاچاقچیان برخورد جدی شود که دراین زمینه همکاران دادگستری عزم و اراده جدی را دارند

منبع : شهر فردا

دیدگاه خود را بیان کنید