تولید بیش از 14هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
تولید بیش از 14هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14هزار و 700تن ماهی در این استان تولید شده است

کوروش یزدانپناه با بیان اینکه میانگین سرانه مصرف ماهی در کشور 10 کیلوگرم است، افزود: این میانگین در استان حدود 6 کیلوگرم است که نسبت به سرانه کشوری در سطح پایین تری قرار دارد.

وی بیان کرد: تنها حدود 20 درصد از ماهی تولید شده در کهگیلویه و بویراحمد در خود استان مصرف می‌شود و مابقی به استانهایی مانند تهران، قم و غیره صادر می شود.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون ماهی‌های تولید شده در استان از نوع قزل آلا و زینتی هستند، خاطرنشان کرد: تعداد ماهی‌های زینتی تولید شده در این استان نیز قریب به 100 هزار قطعه است .

یزدانپناه تصریح کرد: 205مزرعه تولید و پرورش ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 20میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژهای پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد مورد نیاز است .

وی ادامه داد: 41 مزرعه تولید ماهی در دست اقدام نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدوداً 20 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از آنها نیاز است .

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورت تکمیل و بهره برداری از این تعداد مزرعه پرورش ماهی برای حدود 150نفر در این استان شغل ایجاد می شود .

یزدانپناه تاکید کرد: سال گذشته 13هزار و 120 تن ماهی در این استان تولید شد .

وی اضافه کرد: نبود نقدینگی، تسهیلات ساخت و ساز و سرمایه در گردش همچنین بیماری VHS که هنوز عواقب آن باقی است از جمله مشکلات شیلات این استان هستند.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید