ساماندهی مراکز عرضه و توزیع آبزیان در شهرستان بندرعباس

یک‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
ساماندهی مراکز عرضه و توزیع آبزیان در شهرستان بندرعباس

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان بر ضرورت توسعه ساماندهی مراکز عرضه آبزیان تاکید کرد

جلسه هماهنگی و ساماندهی عرضه و توزیع آبزیان در شهرستان بندرعباس با حضور مدیر کل و رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس و معاون دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، مسئول امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری بندرعباس، مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه 1 بندرعباس، مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه 2 بندرعباس، مسئوا اجرای و بازرسی پایانه های سازمان میادین، بهداشت محیط بندرعباس، سازمان صنعت معدن و تجارت، کارشناس نظارت و پایش محیط زیست، نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان، رئیس شیلات بندرعباس، نماینده فرماندهی انتظامی شهرستان بندرعباس، نماینده راه و شهر سازی استان و... در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان برگزار شد .


حجه الاسلام والمسلمین حمزه ای مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: این جلسات باید مداوم برگزار و توجه بیشتری شود و وظایف را در دو بخش یک وظیفه قانونی که قانون گذار وظیفه همه را مشخص کرده اشاره و دوم وظیفه شرعی هر فرد مسلمان دانست که در جلو گیری از عرضه آبزیان حرام حضور داشته باشد .
دکتر محمد جانباز مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه اظهارداشت: شهرستان بندرعباس به دلیل موقعیت دریایی یکی از مهمترین شهر های گردشگری کشور است و نا مناسب بودن بازار داغ ماهی فروشان و قرار گرفتن آن در محل پر رفت و آمد شهرکه باعث ایجاد بوی نامطلوب در ساحل شده است باید مدیریت شود.
وی افزود: دستفروشی ماهیان یکی از معضلات اصلی بندرعباس است که باید ساماندهی شود و عرضع ماهی بدون رعایت مسائل بهداشتی و نداشتن شرایط اولیه بهداشتی جهت عرضه و استحصال ماهی و همچنین مکان نامناسب اسکان ایشان باعث ایجاد مشکلات بهداشتی گردیده است .
وی گفت: یکی از اشکالات مهم نداشتن شناسنامه بهداشتی ماهی فروشان است که قابلیت نظارت کامل بر ایشان را سخت نموده وعرضه محصولات آبزی به صورت بهداشتی در صورتی امکان پذیر خواهد بود که مکان مناسب و کاملا" بهداشتی که با همکاری شهرداری میسر می گردد در اختیار ایشان قرار گیرد .
مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان تنظیف مداوم مکانهای عرضه آبزیان را از ضرورهات دانست و فساد پذیر بودن سریع آبزیان را از دلایل بوی نامطبوع که عموماً به علت ضایعات ایجاد شده می باشد دانست .
دکتر جانباز همکاری کلیه ادارات مرتبط با یکدیگر که هر کدام در قسمتی از اصلاح این فرایند قوانیین خاص خود را دارند را به عنوان مهمترین محرک اجرای ساماندهی آبزیان دانست .
در پایان جلسه اعضا ء به بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات پرداخته و مواردی جهت اجرا درزمان کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مصوب شد.
منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان

دیدگاه خود را بیان کنید