توسعه سرمایه‌گذاری ویتنام در بخش کشاورزی استان بوشهر

یک‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
توسعه سرمایه‌گذاری ویتنام در بخش کشاورزی استان بوشهر

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مزیت‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان بوشهر در زمینه‌های تولید خرما، میگوی پرورشی و صید ماهیان غیرخوراکی (مارماهی، ماهی مرکب و ماهی یال اسبی) است که مورد توجه هیأت ویتنامی قرار گرفت و آنان خواستار سرمایه گذاری در این دو بخش (شیلات و نخیلات) در استان شدند.

مصطفی قلی پور با بیان این مطلب گفت: هیأت تجاری ویتنامی با سفر به استان بوشهر از نخلستان های تنگستان و مزارع پرورش میگو سایت دلوار و واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری آبزیان (ماهی و میگو) و خرمای استان بوشهر بازدید کردند و با ظرفیت های شیلاتی و باغی استان آشنا شدند.

وی افزود: مزیت ها و ظرفیت های بخش کشاورزی استان بوشهر در زمینه های تولید خرما، میگوی پرورشی و صید ماهیان غیرخوراکی (مارماهی، ماهی مرکب و ماهی یال اسبی) است که مورد توجه هیأت ویتنامی قرار گرفت و آنان خواستار سرمایه گذاری در این دو بخش (شیلات و نخیلات) در استان شدند.

مدیر صنایع کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: هیأت ویتنامی همچنین آمادگی خود را به منظور سرمایه گذاری در بخش شیلات، آبزی پروری و تکنولوژی های نوین صنایع تبدیلی شیلات، نخیلات و ماشین آلات فرآوری این بخش ها اعلام کردند و خواستار برقراری مناسبات اقتصادی مستمر در این زمینه با استان بوشهر شدند.

قلی پور یادآور شد: در این بازدید و جلسات مشترک با هیأت تجاری ویتنامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان، مدیر صنایع کشاورزی استان، مدیرکل شیلات استان و سایر مسئولان و فعالان بخش خصوصی کشاورزی مرتبط حضور داشتند

منبع : ایانا

دیدگاه خود را بیان کنید