رهاسازی 2 میلیون و 600 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
رهاسازی 2 میلیون و 600 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 2 میلیون و 600 هزار قطعه بچه ماهی از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی در منابع آبی استان رها سازی شد

رحمان میرزایی روز دوشنبه با اشاره به اینکه اعتبارات اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تولید آبزیان استان ایجاد کرده است افزود: این بچه ماهی ها برای بازسازی ذخایر آبزی در منابع ابی استان رها سازی شده اند و از نوع کپور معمولی، کپور علفخوار، فیتوفاگ و بیگ هد است.

به گفته وی توزیع بچه ماهی در منابع آبی هر سال براساس مطالعات انجام شده بر روی منابع رها انجام می شود و رها سازی سال جاری، امکان تولید پنج هزار تن ماهی گرما آبی از خانواده کپور ماهیان را فراهم می کند.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: صید و استحصال ماهی از منابع آبی استان سالانه به وسیله 6 تعاونی صیادی با 478 نفر صیاد انجام می شود.
میرزایی افزود: افزایش تخصیص اعتبارات اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات نقش مهمی در تثبیت شغل و تولید آبزیان داشته و ادامه این روند تضمینی در افزایش تولید گوشت ماهی در استان کردستان است.
وی گفت: استان کردستان از ظرفیت خوبی برای تولید ماهی برخورداراست تثبیت شغل و افزایش تولید با توجه به تقاضا در بازار با جذب اعتبار می تواند تحولی عظیم در اقتصاد استان ایجاد کند.
سالانه بیش از 9 هزار تن انوع ماهی سردآبی و گرم آبی در کردستان تولید می شود.
کردستان از استان های آبخیز کشور است و وجود سدهای متعدد و رودخانه های فصلی و دائمی محلی مناسب برای پرورش انواع ماهیان است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید