تفاهم نامه مشترک همکاری های شیلاتی ایران و روسیه امضا شد

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
تفاهم نامه مشترک همکاری های شیلاتی ایران و روسیه امضا شد

تفاهم نامه همکاری های شیلاتی در زمینه های تجاری و پژوهشی بین سازمان شیلات ایران و فدراسیون روسیه امضا شد

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم امضای تفاهم نامه با اشاره به اینکه دو کشور ایران و روسیه قرار است در زمینه های تجارت آبزیان و تحقیقات با یکدیگر همکاری کنند گفت: با توجه به بازار بزرگ روسیه در محصولات میگو، کیلکا ماهیان، تن ماهیان، قزل آلا و دیگر آبزیان پرورشی در کشور قرار است زمینه های لازم برای صادرات این محصولات به بازارهای روسیه فراهم شود.
وی افزود: علاوه بر این توافق شده است تا زمینه لازم برای واردات بخشی از تولیدات صیادی روسیه فراهم شود و مبادلات تجاری افزایش یابد

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین از برپایی نمایشگاه شیلات در آبان امسال و حضور کشور روسیه در این نمایشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر این سازمان شیلات ایران نیز در نمایشگاه سن پترزبورگ که در شهریور امسال برگزار می شود حضور دارد.
صالحی افزود: بر اساس این تفاهم نامه دو کشور در بخش تحقیقات مشترک در زمینه حفاظت و ارزیابی ذخایر ماهیان خاویاری و کلیکا ماهیان با یکدیگر همکاری می کنند.
وی گفت: علاوه بر این قرار است کشور روسیه در بخش صیادی در اعماق دریای عمان و فرآوری محصولات شیلاتی و ایجاد پایانه های تجاری در این منطقه با سازمان شیلات ایران همکاری کند.
رئیس سازمان شیلات ایران افزود: دو کشور ایران و روسیه در قالب این تفاهم نامه همکاری قرار است برای برگزاری نشست مشترک با کشورهای حوزه دریای خزر بویژه کشور آذربایجان به منظور اجرای موافقت نامه پنج جانبه همکاری و تبادل نظر برای حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر با یکدیگر همکاری کنند تا این نشست مشترک هر چه زودتر برگزار شود.
صالحی گفت: هیئت روسی قرار است امروز از کارخانه فرآوری آبزیان و مرکز پرورش آبزیان در استان البرز بازدید کند.
واسیلی ساکولوف معاون رئیس آژانس فدرال ماهیگیری فدراسیون روسیه نیز در این مراسم با اشاره به مذاکرات موفق دو کشور در زمینه توسعه روابط تجاری و پژوهشی در بخش شیلات افزود: روسیه و ایران نه تنها در دریای خزر بلکه در آبهای جنوبی نیز با یکدیگر همکاری می کنند و دو کشور تجربیات خود را در زمینه آبزی پروری؛ صید و صیادی مبادله خواهند کرد.
وی تاکید کرد: روسیه در بخش خطوط ذخایر آبزیان دریای خزر نه فقط برنامه ممنوعیت صید را ادامه می دهد بلکه در بازسازی ذخایر بویژه ماهیان خاویاری نیز با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند.
معاون رئیس آژانس فدرال ماهیگیری فدراسیون روسیه توسعه همکاری با بخش خصوصی را از دیگر دستاوردهای تفاهم نامه مشترک ایران و روسیه دانست

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید