۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در خراسان جنوبی توزیع می شود

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در خراسان جنوبی توزیع می شود

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی توزیع ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استان طی سال جاری خبر داد.

محمد مهدی سعیدی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان اظهار داشت: از این تعداد ۷۷ باب مزرعه پرورش ماهی سردابی، ۶۱۹ باب مزرعه پرورش ماهیان گرمابی است.

وی، تعداد بهره برداران بخش شیلات استان را ۶۳۳ نفر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۳۴۱ مورد اشتغال در بخش شیلات استان ایجاد شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تویلدی یک هزار و ۵۰ تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان ۴۰۰ تن ماهی سردابی، ۵۵۰ تن ماهی گرمابی بوده و بالغ بر ۱۰۰ تن نیز در منابع آبی، سدها و آبندهای استان تولید شده است.

سعیدی با اشاره به پیش بینی توزیع ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استان در سال جاری، عنوان داشت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۴۰۰ تن ماهی کپور در استان تولید شود.

وی اضافه کرد: تاکنون توزیع بچه ماهی در ۹ شهرستان استان انجام و در شهرستان بیرجند طی هفته آینده این کار انجام خواهد شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به رتبه ۹ استان در بین مدیریت امور شیلات و آبزیان کشور از نظر اعتباری اشاره کرد و گفت: از لحاظ اعتباری استان خراسان جنوبی از بسیاری از استان ها از جمله اصفهان، البرز و خراسان شمالی در جایگاه بالاتری قرار دارد.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید