200 هزار نفر در صنعت آبزی‌پروری کشور مشغول به کار هستند

چهار‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
200 هزار نفر در صنعت آبزی‌پروری کشور مشغول به کار هستند

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: هم اکنون 200 هزار نفر در صنعت آبزی‌پروری کشور مشغول به کار هستند

حسین عبدالحی در جشنواره طبخ آبزیان با بیان اینکه این استان از نظر آبزی پروری در سال‌های اخیر رشد بسیار مطلوبی داشته است بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در صنعت آبزی پروری و صید و صیادی در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته صادراتی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حوزه آبزیان، به کشورهای خارجی صورت گرفت و هم اینک بیش از ۶۰۰ گونه آبزیان در سطح کشور تولید می‌شود.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه آرتمیا یکی از برندهای آذربایجان غربی در حوزه آبزی پروری است گفت: امید است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و احیای دوباره دریاچه ارومیه شاهد حیات دوباره این آبزی ارزشمند در استان باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در آیین سومین جشنواره طبخ آبزیان استان با تاکید بر لزوم افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان اظهار کرد: بی‌شک توسعه مزارع پرورشی آبزیان و پرورش ماهی در قفس جزو سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده و در آذربایجان‌غربی نیز این امر با جدیت تمام دنبال می‌شود.

وی افزود: هم اکنون آذربایجان‌غربی رتبه نخست تولید آبزیان در منابع آب‌های داخلی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور را به خود اختصاص داده تا جایی که سالیانه در آذربایجان‌غربی بیش از ۱۷ هزار تن انواع آبزیان تولید می‌شود که بیش از نیاز و مصرف سرانه استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی گفت: باید سازمان جهاد کشاورزی استان از طریق افزایش آگاهی مردم از مزایای مصرف این غذای سلامتی توسط رسانه‌ها و برنامه‌های آموزشی و ترویجی، فرهنگ مصرف آبزیان را در بین مردم آذربایجان‌غربی ارتقاء دهد.

مدیر شیلات آبزیان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان در حدود ۶ کیلوگرم است تصریح کرد: متاسفانه این رقم در مقایسه با مصرف سرانه کشور که ۱۰ کیلو گرم است بسیار پایین است.

وی اظهار داشت: امید است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی در افزایش و ترویج فرهنگ مصرف ماهی در بین مردم استان تاثیر گذار و موثر باشد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید