با پایان دریابس، صید میگو در مردادماه آغاز می‌شود

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
با پایان دریابس، صید میگو در مردادماه آغاز می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با پایان طرح دریابس در پنجم مرداد ماه صید میگو در اب‌های استان بوشهر آغاز می‌شود.

عباسعلی زنده‌بودی بعد از ظهر امروز در بوشهر اظهار داشت: هر سال بر اساس یک ارزیابی میدانی که توسط کمیته‌ مدیریت صید استان بوشهر و براساس گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگو در آب‌های ساحلی شهرستان‌های بوشهر، تنگستان و دیر انجام می‌شود، زمان صید میگو مشخص گردد.

وی افزود: بر این اساس و بنا به گزارش سه تیم گشت ارزیاب در دریا، اگر اندازه 70 درصد میگوهای بررسی شده بیش از 12 سانتیمتر باشد، صید میگو آزاد می‌شود که امسال این زمان برای قایق‌های کوچک صیادی از 5 مرداد و برای لنج‌های صیادی از 7 مرداد زمان‌گذاری شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: اگر چه هر سال با اجرای طرح دریابس که امسال از 16 تیرماه آغاز شده، فضایی ایجاد می‌شود تا به رشد میگو کمک شود و از ذخائرآبزیان دریایی نیز حفاظت گردد اما در طی سال‌های گذشته شاهد کاهش میزان صید میگو در آب‌های استان بوشهر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال گذشته در طی تقویم 42 روزه صید مجاز میگو در آب‌های استان بوشهر، یک‌هزار و 234 قایق و لنج صیادی موفق به صید یک‌هزار و 296 تن میگو شدند که نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن دارای کاهش محسوسی است.

زنده‌بودی یادآور شد: هرچند صید میگو از 5 مردادماه آزاد اعلام شده اما سعی کرده‌ایم با تعیین محدوده و اطلاع‌رسانی به صیادان از برداشت میگو در نوزادگاه‌های میگو در محدوده نیروگاه اتمی و بخش ساحلی تنگستان، اعماق کمتر از 5 متر، اطراف مُطاف، زیستگاه‌های مصنوعی در گناوه، دیر و جزیره خارگ ممانعت شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید