بیش‌از 250 هزار قطعه بچه ماهی گرم‌آبی در خراسان جنوبی توزیع شد

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
بیش‌از 250 هزار قطعه بچه ماهی گرم‌آبی در خراسان جنوبی توزیع شد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال 91 میزان رهاسازی بچه ماهی گرم‌آبی در استان صفر بوده و این میزان در سال 95 و 96 به بیش‌از 250 هزار قطعه رسیده که اعتباری بالغ‌بر 130 میلیون تومان در این راستا هزینه شده است

محمدمهدی سعیدی در جلسه تشریح عملکرد امور شیلات خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 77 باب مزرعه پرورش ماهی سردآبی و 619 باب مزرعه پرورش ماهی گرم‌آبی در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد بهره‌برداران بخش شیلات خراسان جنوبی 633 نفر هستند، تصریح کرد: میزان اشتغال ایجاد شده در این بخش در سال گذشته اشتغالزایی برای 341 نفر بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید 400 تن ماهی سردآبی در استان در طی سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین در این مدت میزان تولید ماهی گرم‌آبی در خراسان جنوبی در استخرهای دو منظوره 550 تن و در منابع آبی استان مانند سدها و آبندها 100 تن بوده است.

سعیدی با اشاره به اینکه در سال 91 از لحاظ اعتباری مدیریت امور شیلات خراسان جنوبی در رتبه سی و سوم کشور قرار داشت ولی در سال 95 با توجه دولت این رتبه به رتبه نهم ارتقاء یافته است، گفت: در سال گذشته آبزیان تولید شده در استان به سلمانیه عراق صادر شده است.

وی یادآور شد: در سال 91 میزان رهاسازی بچه ماهی گرم‌آبی در استان صفر بوده و این میزان در سال 95 و 96 به بیش‌از 250 هزار قطعه رسیده که اعتباری بالغ‌بر 130 میلیون تومان در این راستا هزینه شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با توزیع این میزان بچه ماهی پیش‌بینی می‌شود بیش‌از 400 تن انواع ماهی کپور و آمور در استان تولید شود.

سعیدی اضافه کرد: در مجموع در سال گذشته یک‌هزار و 50 تن انواع ماهی گرم‌آبی و سردآبی در استان تولید شده است.

وی به میزان تولید انواع ماهی‌های زینتی در خراسان جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 930 هزار قطعه ماهی زینتی در 23 باب مزرعه پرورش این نوع ماهی‌ها در استان تولید شده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید