فعالیت 107 واحد شیلاتی در چابهار و کنارک

شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
فعالیت 107 واحد شیلاتی در چابهار و کنارک

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به فعالیت 29کارخانه تولید کنسرو ماهی در چابهار و کنارک از سرمایه گذارن خواست به صنعت شیلات سیستان و بلوچستان توجه ویژه داشته باشند.

هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به تشویق سرمایه گذاران برای ورود به صنایع شیلاتی استان خاطرنشان کرد: چابهار و کنارک باداشتن بیش از 300 کیلومتر نوار ساحلی، 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید، حدود 2400 فروند شناور لنج و قایق، 35 تعاونی صیادی، ایجاداشتغال برای حدود 100 هزار نفر صیاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم، 42 درصد سهم صید بین استان‌های جنوبی و 40 درصد صید کل کشور، سهم مهمی در زمینه شیلات کشور برخوردار است .

وی افزود: استان سیستان وبلوچستان بیشترین میزان صید را در بین استان های کشور و حتی بسیاری از کشورهای اقیانوس هند دارد و بادارا بودن 107واحد وگارگاه صنایع شیلاتی کوچک،متوسط و بزرگ سهم مهمی در تولید و بسته بندی محصولات شیلاتی کشور دارد.

به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان وجود 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی و 19واحد نگهداری و انجماد، فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو نفشی مهمی را به چابهار در بسته بندی و صادرات تن ماهیان در منطقه داده است.

میرمرادزهی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع طوفان گونو در سال های گذشته در چابهار و کنارک خاطرنشان کرد: هم زمان با وقوع این طوفان در سال 86 بندر صیادی تنگ که یکی از قدیمی ترین اسکله‌های صیادی شهرستان کنارک است تخریب شد.

وی از برگزاری مناقصه ساخت اسکله جدید بندر تنگ در تیرماه سال جاری خبرداد و گفت: طرح ساخت اسکله جدید بندر صیادی تنگ که شامل ساخت اسکله، موج شکن، تاسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی با ظرفیت پهلوگیری 50 فروند شناور لنج و 100فروند قایق را دارد هم اکنون با اعتباری بالغ بر 5میلیارد تومان در سال احداث است.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید