شروع عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع آبزی‌پروری شمال خوزستان

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
شروع عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع آبزی‌پروری شمال خوزستان

آصفی: این پروژه بعنوان بزرگترین طرح آبزی‌پروری شمال خوزستان دزفول را به قطب تولید آبزیان استان تبدیل می‌کند

عملیات اجرایی ساخت پروژه ی مجتمع تولیدی آبزی پروری شمال خوزستان در شهرستان دزفول شروع شد.

روابط عمومی فرمانداری ویژه ی شهرستان دزفول ضمن بیان خبر فوق بازدید فرماندار ویژه ی شهرستان دزفول آغاز عملیات اجرایی این پروژه را اطلاع رسانی کرد.

فرماندار ویژه ی شهرستان دزفول در حاشیه ی بازدید فوق اظهار کرد: پس از کلنگ زنی مجتمع تولیدی آبزی پروری شمال خوزستان، بلافاصله جلسات مکرری جهت شروع و اجرای هر چه زودتر این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

حبیب اله آصفی در تشریح جزئیات این واحد تولیدی توضیح داد: مساحت زمین زیربنای محل ساخت مجتمع حدود ۵۰ هکتار می باشد.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری این مجموعه ۲/۵ میلیارد ریال برای هر هکتار استخر است که سالیانه بیش از چهار هزار تن ظرفیت تولید خواهد داشت.

فرماندار ویژه ی دزفول ابراز داشت: امیدوارم طبق برنامه ریزی های انجام شده این پروژه در مدت زمان ۱۲ ماه به مرحله ی افتتاح و بهره برداری برسد.

آصفی اذعان نمود: احداث این پروژه که بزرگترین طرح آبزی پروری در سطح شمال خوزستان می باشد، شهرستان دزفول را به قطب تولید آبزیان در استان خوزستان تبدیل خواهد نمود.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: این طرح جایگزین ۸۰۰ هکتار استخر سنتی با ظرفیت تولیدی پنج تن در هکتار خواهد شد.

این طرح شامل ۶۳ مزرعه ۱۰۰ تنی در سال است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود و ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۴۰ نفر غیرمستقیم در آن مشغول به کار می شوند.

در این طرح که در بخش مرکزی شهرستان دزفول و کنار روستای شوهان واقع است کارخانه های کنسرو سازی، یخ سازی و عمل آوری احداث خواهند گردید.

شهرستان دزفول با بهره گیری از رودخانه ی دز با آب سالم و شیرین ظرفیت فراوانی برای مبدل شدن به قطب تولید ماهیان خاویاری و دیگر اقلام آبزیان دارد

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید