آمادگی استان بوشهر برای مشارکت با استرالیا در زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی و کشاورزی

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
آمادگی استان بوشهر برای مشارکت با استرالیا در زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی و کشاورزی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: استان بوشهر با وجود ظرفیت های مهم در عرصه نفت، گاز، شیلات و آبزی پروری، آماده مشارکت و حمایت از حضور سرمایه گذاران استرالیایی در بوشهر است

سعید زرین فر در نشست اقتصادی و سرمایه گذاری استان بوشهر با حضور پترسون معاون سفیر استرالیا در ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی استان بوشهر به مزیت های عمده این استان اشاره کرد و اظهار داشت: نفت، گاز پتروشیمی، کشاورزی، شیلات، صیادی، صنعت و معدن، گردشگری و تجارت از عمده مزیت های استان بوشهر است

وی با اشاره به وجود ۱۱ میدان نفتی در استان بوشهر اضافه کرد: ۱۴ درصد نفت خشکی کشور در استان بوشهر استحصال می شود ضمن اینکه استان بوشهر رتبه اول تولید نفت از فلات قاره دارد و بزرگ ترین پایانه نفتی کشور هم در جزیره خارگ استان بوشهر مستقر است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر با بیان اینکه ۵۸ درصد گاز کشور در بوشهر تولید می شود، اضافه کرد: پارس جنوبی در استان بوشهر با پیش بینی اجرای ۶۳ فاز پالایشگاهی به عنوان قطب اقتصادی کشور شناخته می شود.
زرین فر به ظرفیت های استان بوشهر در بخش کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: استان بوشهر ۳۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۸۷ درصد از اراضی آبی و ۱۳ درصد هم اراضی دیم است.
وی با اشاره به تولید ۱۵۰ هزار تن تولید نخل و ۶ میلیون اصله نخل در استان بوشهر اظهار داشت: تولید ۷۳۳ هزار تن تولید گوجه خارج از فصل و وجود ۶۰ هزار هکتار اراضی استان به گیاهان شورپسند از دیگر مزیت های استان بوشهر در بخش کشاورزی است.

معاون استاندار بوشهر به مزیتهای استان بوشهر در بخش شیلات شامل صیادی و آبزی پروری اشاره کرد و بیان داشت: بزرگ ترین بندر صیادی کشور در بندر دیر، وجود ۱۸ بندر صیادی و ۲۳ اسکله صیادی از جمله ظرفیت های استان بوشهر در بخش شیلات است.
زرین فر با بیان اینکه ۳۵ درصد صیادان کشور در بوشهر فعالیت دارند، اضافه کرد: سالانه ۵۰ هزار تن آبزیان در استان بوشهر صید می شود.
وی تصریح کرد: ۳۴ هزار هکتار اراضی استان بوشهر برای آبزی پروری شناسایی شده که از این رقم ۱۰ هزار هکتار آماده کشت است و ۱۰ سایت پرورش میگو هم در استان بوشهر فعال است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر با اشاره به فعالیت پژوهشکده بیماری های میگو در بوشهر گفت: متوسط تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر ۱۴۵۰۰ تن در سال است که معادل ۶۸ درصد تولید کشور است و اکنون ۲ کارخانه تولید غذای آبزیان و ۱۶ مرکز تکثیر و تولید بچه میگو و ۲۵ کارخانه فرآوری میگو در استان بوشهر فعالیت دارند.
زرین فر با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در عرصه گردشگری اظهار داشت: در این استان ۱۲ منطقه نمونه و ۱۰ دهکده گردشگری شناسایی شده و ۱۵۵ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت محیط زیست در استان بوشهر داریم

منبع : خبر استان

دیدگاه خود را بیان کنید