پرورش جلبک‌ها، نرم‌تنان و لاک‌پشت‌ها در برنامه شیلات استان بوشهر قرار گرفت

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
پرورش جلبک‌ها، نرم‌تنان و لاک‌پشت‌ها در برنامه شیلات استان بوشهر قرار گرفت

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت سواحل بوشهر در پرورش آبزیان، علاوه بر پرورش ماهی و میگو، پرورش جلبک‌ها، نرم‌تنان و لاک پشت‌ها در برنامه شیلات این استان قرار گرفته است.

عباسعلی زنده‌بودی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در بندر ریگ گناوه، طرح پرورش ماهی در قفس را یکی از طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: نخستین طرح پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر در حوضچه سد رئیسعلی دلواری دشتستان آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای سواحل خلیج فارس در استان بوشهر برای پرورش ماهی در قفس افزود: ظرفیت سواحل استان بوشهر برای طرح پرورش ماهی در قفس شناسایی که در این زمینه 35 مجوز پرورش ماهی در قفس در آب‌های ساحلی استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با تاکید بر اینکه برای پرورش میگو هیچ محدودیتی در استان بوشهر وجود ندارد افزود: با توجه به ظرفیت سواحل استان بوشهر در پرورش آبزیان، علاوه بر پرورش ماهی و میگو، پرورش جلبک‌ها، نرم‌تنان و لاک‌پشت‌ها در برنامه شیلات این استان قرار گرفته است.

زنده‌بودی با اشاره به برنامه‌های شیلات برای توسعه صنعت میگوی پرورشی بیان کرد: روش‌های مختلفی برای افزایش تولید میگوی پرورشی بررسی شده که در این زمینه تولید میگوی پرورشی دو بار درسال در دستور کار شیلات استان بوشهر است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از پرورش آبزیان از آب‌های نامتعارف در استان بوشهر خبر داد و خاطر‌نشان کرد: یکی از برنامه‌های شیلات استان بوشهر در زمینه توسعه میگوی پرورشی، تولید در آب‌های نامتعارف است که برای اجرای آن از تجربه‌های چندین ساله پژوهشکده میگو استفاده می‌شود.

وی، با تاکید بر ایجاد شهرک پرورش آبزیان در منطقه رودحله گناوه تصریح کرد: در راستای استقبال متقاضیان از توسعه مزارع میگوی پرورشی در منطقه رودشور شمالی ریگ، از سرمایه گذاران در منطقه پایین دست رودخانه حله دعوت می‌شود شهرک شیلاتی و آبزی پروری درآب‌های نامتعارف این منطقه ایجاد کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: در مرحله نخست امکان اجرای این طرح در حدود 50 هکتار از منطقه رودحله وجود دارد.

منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید