فعالیتهای صید و صیادی از دریاچه پشت سد حسنلو آغاز شد

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۴ بازدید
فعالیتهای صید و صیادی از دریاچه پشت سد حسنلو آغاز شد

مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز فعالیتهای صید و صیادی تعاونی سرین سولار نقده از دریاچه پشت سد حسنلو خبرداد.

معصوم فصیح در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: با توجه به اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه پشت سد حسنلو و فراهم آمدن شرایط مناسب صید و صیادی، تعاونی سرین سولار نقده فعالیتهای صید و صیادی خود را تا اطلاع ثانوی آغاز کرد.

وی ادامه داد: در طول دوره انواع ماهیان موجود در دریاچه سد حسنلو صید و جهت مصرف به بازارهای عرضه ماهی ارائه خواهد شد که در این راستا در قالب یک تعاونی صید و صیادی برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

فصیح گفت: در حال حاضر سالانه بیش از هفت هزار تن ماهی قزل‌آلا در آذربایجان‌غربی دربیش از ۲۵۰ مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش ماهی قزل‌آلا تولید می‌شود.

وی افزود: این مزارع شامل مزارع انفرادی، مجتمع‌های سردابی، استخرهای دو منظوره کشاورزی و استخرهای خاکی هستند که توسط بخش خصوصی با تولید و عرضه سالانه بیش از هفت هزار تن ماهی قزل‌آلا به بازار مصرف در سطح استان فعالیت می‌کنند.

فصیح اضافه کرد: در این استان آبزیان ارزشمندی مثل آرتمیای دریاچه ارومیه و شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس، صرفا از منابع آبی این استان صید و به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپائی صادر می‌شود.

استان آذربایجان‌غربی از نظر تولید انواع آبزیان در بین استان‌های غیرساحلی طی سالیان متمادی مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید