اجرای تفاهمنامه با موسسه تحقیقاتی مجارستان

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
اجرای تفاهمنامه با موسسه تحقیقاتی مجارستان

تفاهمنامه پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و موسسه تحقیقات شیلاتی سارواش مجارستان اجرایی شد.

پیرو قرارداد منعقده مابین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور( پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور) و موسسه تحقیقات شیلاتی سارواش مجارستان، مایکلس برسنی و زیگموند ایستوان جنی از مدرسان صاحب نام مجاری برای بازدید از امکانات و ظرفیت های تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی استان خوزستان به عنوان یکی از قطب های صنعت آبزی پروری کشور و تدوین سند ملی اصلاح نژاد کپور ماهیان ۱۷ تیرماه امسال به خوزستان سفر کردند.

جاسم مرمضی افزود: این محققان در این سفر از پژوهشکده، مرکز تکثیر ماهیان گرمابی شهید ملکی و سایت پرورش ماهی آزادگان اهواز ، مراکز تکثیر و پرورش آبزیان شوش ، شرکت آبزی در دزفول و همچنین مرکز تکثیر ماهیان بومی دشت آزادگان به عمل آورده و از نزدیک با ظرفیت های موجود در بخش های تحقیقاتی، اجرایی و خصوصی استان آشنا شدند.

بر اساس تفاهم نامه ای که ژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور با موسسه تحقیقات شیلاتی سارواش مجارستان با عنوان سند ملی اصلاح نژاد کپور ماهیان در استان خوزستان به امضا رسیده، با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان و پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور به اجرا در می آید.

استان خوزستان با دارا بودن 500 حوضچه پرورش ماهیان گرمابی، به عنوان یکی از قطبهای تولید این گونه ماهی در کشور محسوب می شود

منبع : بدر پرس

دیدگاه خود را بیان کنید