ساخت و نصب دریچه کنترل کانال آبرسان در سایت پرورش میگوی بندرلنگه

جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
ساخت و نصب دریچه کنترل کانال آبرسان در سایت پرورش میگوی بندرلنگه

مدیرکل شیلات هرمزگان از طراحی، ساخت و نصب دریچه کنترل کانال آبرسان در سایت پرورش میگوی سایه خوش شهرستان بندرلنگه با اعتباری بالغ‌بر 2 هزار میلیون ریال خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی با اشاره به اینکه اداره‌کل شیلات هرمزگان با حمایت‌های انجام شده از سوی استانداری هرمزگان و سازمان برنامه و بودجه با تخصیص 2 هزار میلیون ریال اعتبار دولتی اقدام به طراحی و ساخت و نصب دریچه کنترل یک‌طرفه کانال آبرسان سایت پرورش میگوی شهرستان بندرلنگه کرده است، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح حمایت از توسعه تولید و اشتغال پایدار در این مجموعه تولیدی است و نصب این دریچه می‌تواند کمک بسیار مؤثری در افزایش زمان آبگیری و پایداری تأمین آب شور مورد نیاز پرورش‌دهندگان و در نتیجه افرایش تولید به دنبال داشته باشد.

وی افزود: سایت پرورش میگوی سایه خوش چندین سال گذشته راکد و متروکه شده بود که در حال حاضر به چرخه تولید بازگشته است و دریچه‌های مذکور از زمان احداث در سال 80 تاکنون تعمیر و مرمت نشده بود و پرورش‌دهندگان در تأمین آب از دریا با مشکل اساسی مواجه بودند.

مدیرکل شیلات هرمزگان عنوان داشت: در سال 95 سایت پرورش میگوی سایه خوش تعداد 80 مزرعه و در سطح 810 هکتار فعال بود و با تولید 2400 تن میگو 400 نفر به‌طور مستقیم مشغول بکار بودند و امسال نیز با افزایش سطح زیر کشت تولید این سایت افزایش خواهد یافت.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: این دریچه‌ها با تکنولوژی داخلی و مواد ضد خوردگی و مقاوم در برابر آب شور در مجموعه کشتی‌سازی خلیج فارس ساخته شده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید