برگزاری نخستین جلسه میز محصولات شیلات و آبزیان

یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
برگزاری نخستین جلسه میز محصولات شیلات و آبزیان

نخستین جلسه میز محصولات شیلات و آبزیان در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

نخستین جلسه میز محصولات شیلات و آبزیان با حضور نمایندگان بخش خصوصی، صاحب‌ نظران حوزه شیلات و تجار این صنعت به همت سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

مجتبی خسروتاج، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اهمیت تعامل و همفکری با بخش خصوصی در جهت توسعه صادرات محصولات شیلات و آبزیان گفت: با توجه به بالا بودن ظرفیت کشور برای توسعه این بخش از صنعت، هدف‌گذاری کمی را در سطح تشکل‌ها و شرکت‌ها دنبال می‌کنیم تا با در نظر گرفتن الزامات و مجموع اقداماتی که باید صورت بگیرد، بتوانیم به رشد حداقل 25 درصدی دست یابیم.

خسروتاج با اعلام مساعدت همه جانبه سازمان توسعه تجارت در رفع موانع بر سر راه توسعه صادرات، از صادرکنندگان خواست با طرح مشکل و ارائه راهکار برای رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کنند.

در این نشست صادرکنندگان موضوعاتی نظیر بالا بودن قیمت تمام شده محصول، تعرفه‌های بالای تخلیه و بارگیری در بنادر، ضعف در فرآوری محصولات آبزیان به دلیل نبودن ارزش افزوده، بازنگری در پوشش‌ بیمه ‌و بالا بودن نرخ سودهای بانکی به عنوان مهم‌ترین چالش‌های این صنعت در بخش صادرات عنوان کردند و ضرورت ایجاد پایانه تخصصی صدور محصولات شیلات در استان بوشهر را مورد تأکید قرار دادند.

با توجه به مطالبات صادرکنندگان، مقرر شد در جهت تسریع در امر صادرات و ایفای به موقع تعهدات صادرکنندگان در قبال خریداران خارجی باید کلیه دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار از جمله سازمان دامپزشکی کشور نسبت به کاهش زمان ارزیابی و صدور مجوزای بهداشت اقدام کنند.
عمده‌ترین بازار هدف صادرات شیلات و آبزیان ایران، کشورهای امارات، ویتنام، چین، روسیه و عراق است

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید