افزایش ۱۵درصدی واحدهای آبزی پروری در مرکزی

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
افزایش ۱۵درصدی واحدهای آبزی پروری در مرکزی

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افزایش ۱۵ درصدی واحدهای آبزی پروری و رشد ۵.۵ درصدی تولید بچه ماهی طی سه ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد

حسن اکبری اظهار داشت: طی سه ماه نخست سال جاری هفت میلیون و ۳۸ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی، گرم‌آبی و خاویار در ۲۱۴ واحد آبزی پروری استان مرکزی رهاسازی شده است. مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: این رقم رها سازی طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه های رهاسازی بچه ماهی سردآبی، گرمابی و خاویار، ۵.۵ درصد رشد را نشان می دهد

اکبری با اشاره به تولید بچه ماهی قزل آلا در واحدهای آبزی پروری متوسط استان مرکزی بیان داشت: طی سه ماه نخست سال جاری هشت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا، در یازده واحد تولید بچه ماهی استان تولید شده که تقریبا برابر با آمار تولید بچه ماهی قزل آلا در مدت مشابه سال گذشته است .

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود در مورد طرح تولید ماهی در قفس خاطرنشان ساخت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه تولید و افزایش ارزش افزوده، طرح پرورش ماهی در قفس مدنظر وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و مقرر است استان مرکزی امسال در این رابطه ۲۰۰ تن تولید ماهی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در فرآیند ظرفیت سنجی که در زمینه اجرای طرح تولید ماهی در قفس از سدهای فرنق، هشیان، ایروران، مودر و نورامه انجام شده به این پیش بینی رسیده ایم که ظرفیت تولید ۳۹۰ تن آبزی از این روش در این سدها وجود دارد و با بهره گیری از سدهای کشه و هندودر این میزان به ۷۵۰ تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

اکبری ادامه داد: برای سال جاری تولید سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی در استان مرکزی پیش بینی شده که طبق برنامه ۲۰۰ تن این میزان ماهی، در قفس و مابقی در سایر سیستم های آبزی پروری تولید خواهد شد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طی سال گذشته ۶۸تن گوشت ماهیان خاویاری در استان تولید شده که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به ۷۵تن افزایش پیدا کند.

وی افزود: از دیگر اقدامات حوزه شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی در سال جاری شروع عملیات فاز اول اجرایی کارخانه خوراک آبزیان با سرمایه گذاری شرکت دانمارکی به ظرفیت ۱۲هزار تن در سال در فاز اول و ۵۰ هزار تن در سال در فازهای تکمیلی با سرمایه گذاری هفت میلیون دلار است

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید