پیش بینی صید 200 تن میش ماهی در سیریک

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
پیش بینی صید 200 تن میش ماهی در سیریک

رئیس شیلات شهرستان سیریک گفت: فصل صید میش ماهی در شهرستان سیریک توسط بیش از 320 فروند قایق صیادی در محدوده آب های ساحلی شهرستان آغاز شد.

عبدالله رئیسی، رئیس شیلات شهرستان سیریک اظهار کرد: فصل صید میش ماهی در شهرستان سیریک از 20 خردادماه آغاز شده و تا 31 مرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود بیش از 200 تن میش ماهی تا پایان فصل صید در محدوده آب های شهرستان سیریک بوسیله صیادان صید شود که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش صید داشته باشد.

رئیسی ابراز کرد: سال گذشته بوسیله صیادان شهرستان بیش از 300 تن میش ماهی صید شدکه در سال جاری بعلت خشکسالی حدود 30 درصد کاهش صید داشته باشد.

رئیس شیلات شهرستان سیریک یادآور شد: محدوده صید میش ماهی در شهرستان سیریک از صیدگاه شهر بندر کوهستک شروع می شود و تا خور آذینی ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: میش ماهی برای تامین غذای مورد نیاز خود در محدوده آب های ساحلی و در عمق 3 الی 5 مایلی وجود دارد،که دارای وزن 40 الی 60 کیلوگرم و طول یک متر و نیم است.

رئیس شیلات شهرستان سیریک یادآور شد: بعلت بزرگی و قدرت زیاد میش ماهی روش صید این ماهی با استفاده از تور گوشگیر است .

وی اضافه کرد: میش ماهی یکی از بزرگترین ماهی های خوراکی حلال خلیج فارس و دریای عمان است.

رئیسی عنوان کرد: بعلت داشتن کیسه هوا( کیسه شنای) در داخل شکم میش ماهی ارزش اقتصادی این ماهی را افزایش داده بطوریکه کیسه شنای میش ماهی با توجه به کوچکی و بزرگی آن و وزن گرمی آن بین یک میلیون تومان تا 10 میلیون تومان به فروش می رسد.

رئیس شیلات شهرستان سیریک یادآور شد: کیسه شنای ماهی میش کاربرد پزشکی و صعنتی دارد و به کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس و پاکستان صادر می شود.

هر کیلو گرم گوشت میش ماهی بطور متوسط بین 15 تا 25 هزار تومان به فروش می رسد.

شهرستان سیریک با برخورداری از 120 کیلومتر مرز ساحلی و داشتن صیدگاههای مناسب تهیه غذا میش ماهی یکی از شهرستان های مهم صید میش ماهی هرکزگان است

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید