استان تهران درتولید انواع آبزیان در رتبه دوم تا چهارم قرار گرفت

جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
استان تهران درتولید انواع آبزیان در رتبه دوم تا چهارم قرار گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: این استان از لحاظ تولید ماهیان زینتی در جایگاه دوم و از لحاظ تولید ماهیان خوراکی در رتبه چهارم کشور قرار گرفت.

علی اشرف منصوری در نخستین همایش و جشنواره ارتقای تولید و مصرف آبزیان استان تهران با اشاره به اینکه استان از لحاظ تولیدات کشاورزی در کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در استخرهای عمیق در استان تهران خبر داد و افزود: برای اجرای طرح در مخازن پشت سد‌ها و دریافت مجوز پرورش ماهی در قفس به کمک استاندار نیاز داریم.
وی گفت: سال گذشته با نصب هشت باب قفس حدود ۱۵ تن ماهی با روش پرورش در قفس تولید شد و با بهره برداری از یک واحد تولیدی میزان تولید به ۶۰ تن در سال افزایش می‌یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ارتقای سطح مکانیزاسیون در مراکز پرورش آبزیان را از دیگر اقدامات به منظور افزایش تولید در استان دانست و افزود: از سال گذشته تا کنون هشت واحد پرورش آبزیان تجهیز شد که سبب رشد صد در صدی تولید گردید.
وی گفت: در استان تهران ۵۴۵۴ تن انواع ماهی، ۳۴ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا و ۳۲ میلیون قطعه ماهی زینتی تولید می‌شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: هم اکنون پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره که ویژه آبیاری مزارع و باغات است انجام می‌شود.
منصوری گفت: از سال گذشته تا کنون تعداد استخرهای دو منظوره که در آن‌ها پرورش ماهی انجام می‌شود از ۲۵۴ واحد به ۴۵۷ واحد افزایش یافته است.
وی افزود: با اجرای طرحهای مدیریت میزان تولید آبزیان در واحدهای آبزی پروری از ۲۴ کیلو در هر متر مربع به ۳۶ کیلو درهر متر مربع رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از ورود گونه‌های جدید آبزی پروری در واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: بزودی گونه جدید از خانواده کپور دریایی، ماهی سفید و تیلاپیا در صورت موفقت سازمان حفاظت محیط زیست وارد استخرهای آبزی پروری خواهد شد.
منصوری افزود: به منظور افزایش بهره وری از منابع آب و با استفاده از روشهای جدید پرورش ماهیان آب شور و لب شور جایگزین ماهیان آب شیرین می‌شود.
وی گفت: براساس برنامه ششم توسعه قرار است تا پایان برنامه میزان تولید ماهیان سرد آبی از ۴۵۰۰ تن به ۶۵۰۰ تن و مجموع تولیدات ماهیان پرورش از ۵۴۰۰ تن به ۸۲۰۰ تن افزایش یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است میزان تولید ماهیان زینتی در این استان از ۳۲ میلیون قطعه به ۵۴ میلیون قطعه افزایش یابد

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید