عملیات اجرایی فاز اول مجتمع آبزی‌پروری خاویاری دزفول آغاز شد

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
عملیات اجرایی فاز اول مجتمع آبزی‌پروری خاویاری دزفول آغاز شد

حبیب الله آصفی، فرماندار دزفول در خصوص این طرح اظهار کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم، تسطیح زمین و با همکاری‌هایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام گرفت، امروز عملیات اجرایی فاز اول مجتمع آبزی‌پروری خاویاری با حضور حسن صالحی، معاون وزیر کشاورزی و رییس شیلات ایران در دزفول آغاز شد.

این طرح در کیلومتر 7 جاده دزفول به سمت بخش مرکزی در منطقه شوهان قرار دارد که خوشبختانه پس از حدود یکسال پیگیری نتیجه داد و امروز شاهد کلنگ‌زنی آن در شهرستان بودیم.

فرماندار دزفول تصریح کرد: در این طرح بیش از 90نفر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ثبت‌نام کرده‌اند و از فردا عملیات ساخت و ساز حوضچه‌های پرورش ماهیان خاویاری آغاز می‌شود.

آصفی با بیان این‌که فاز اول مجتمع ماهیان خاویاری دزفول 53 هکتار است، عنوان کرد: حدود 40 مزرعه پرورش ماهی در این فاز وجود دارد که مساحت هرکدام حدود 9 هزار متر به طور خالص است.

وی با اشاره به این‌که کل سرمایه‌گذاری همه حوضچه‌ها بیش از 300 میلیارد تومان خواهد بود، گفت: سرمایه‌گذاری ثابتی که دولت برای زیرساخت‌های اجرای این طرح انجام داده حدود 4 میلیارد تومان است و برای هر حوضچه نیز حدود یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

فرماندار دزفول در خصوص اشتغالزایی این طرح خاطرنشان کرد: آنچه که کارشناسان اجرای این طرح عنوان کرده‌اند، اشتغا زایی 300 نفری این طرح است که‌ 250نفر به صورت مستقیم و 50 نفر نیز به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح، رئیس سازمان شیلات ایران، استاندار خوزستان، مدیرکل شیلات خوزستان و سایر مسئولان شهرستان حضور داشتند.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید