آزاد سازی صید میگو برای لنج های بوشهر از امروز

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
آزاد سازی صید میگو برای لنج های بوشهر از امروز

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو از امروز 7 مرداد برای 490 لنج صیادی در آ‌ب‌های ساحلی استان بوشهر آزاد شد

عباسعلی زنده بودی اظهار داشت: صید میگو پیش از این از 5 مرداد برای 700 قایق صیادی آزاد شده بود و امروز نیز لنج‌ها اجازه دارند برای صید به دریا بروند.

وی با بیان اینکه مجوز صید برای قایق‌های بنزینی 24 ساعته و برای قایق‌های با سوخت گازوئیل 48 ساعته صادر شده است ادامه داد: مجوز صید برای لنج‌ها نیز در مناطق میانی و جنوبی استان بوشهر 4 روزه و برای مناطق شمالی استان 6 روزه صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اضافه کرد: امسال 8 هزار صیاد در استان تورهای خود را برای صید میگو از گرانبهاترین آبزیان خلیج فارس به دریا می‌اندازند و سپس صید خود را از طریق 28 بندر صیادی و 8 مرکز تخلیه صید آبزیان وارد بازار می‌کنند.

زنده بودی گفت: بیشترین ذخایر میگوی استان از گونه ببری سبز یا صورتی است که از بهترین گونه‌های میگوی خلیج‌فارس به‌شمار می‌رود.

‌ وی افزود: بیشتر میگوی صورتی صید شده، در کشور مصرف می‌شود و مقدار کمی از آن به همراه بخش اعظم میگوی پرورشی به کشورهای چین، ویتنام و روسیه صادر می شود.

مدیرکل شیلات استان در خصوص پیش‌بینی میزان صید نیز گفت‌: در حالی که صیادان استان پارسال 1300 تن میگو صید کردند پیش‌بینی می‌شود امسال نیز نزدیک به همین مقدار میگو صید کنند.

زنده بودی با بیان اینکه در صورت صید مناسب زمان صید تا نیمه شهریور ادامه می یابد افزود: تعرفه صید برای صاحبان قایق ها 60 هزار تومان و برای لنج‌ها 130 هزار تومان است اما برای خود میگو نرخ و تعرفه ثابت و مشخصی نداریم و قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضا است

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید