ذخیره سازی 251 میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی گناوه

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
ذخیره سازی 251 میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی گناوه

رئیس اداره شیلات گناوه گفت: امسال 251 میلیون قطعه بچه میگو منطبق با استانداردهای بین المللی در مجتمع های پرورشی این شهرستان در محدوده بندرریگ ذخیره سازی شده است.

مهدی ابراهیمی روز دوشنبه افزود: پرورش دهندگان میگوی این شهرستان در مجتمع های ریگ، رودشور جنوبی و رودحله با آماده سازی سایت ها پس از بازدیدهای فنی و بهداشتی توسط کارشناسان شیلات و دامپزشکی در نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال ذخیره سازی بچه میگو و فعالیت آبزی پروری را آغاز کردند.
وی اظهارکرد: در سال جاری در سطح یکهزار و 435 استخر با 1500 هکتار مساحت از مجتمع های موجود پرورش میگوی این شهرستان پرورش این آبزی صادرات اجرا شده است.

.

رئیس شیلات گناوه گفت: پرورش این آبزی تا پایان تیرماه ادامه داشته و با گذشت 90 روز از زمان پرورش و رسیدن بچه میگوها به وزنی میانگین 15 گرم به بالا، برنامه ریزی برای برداشت از اواخر مهرماه و عقد قراردارد با مراکز عمل آوری و بسته بندی و مقدمات صادرات به خارج از کشور آغاز می شود.
وی اظهارکرد: در هر طرح پرورش میگو، حداقل هشت نفر بصورت مستقیم مشغول بکار می شوند.
ابراهیمی بااشاره به اینکه امسال گرایش به پرورش میگو افزایش قابل ملاحظه ای یافته است، گفت: درحالی که سال گذشته 63 شرکت در زمینه پرورش مشغول به فعالیت بودند امسال به 89 شرکت رسیده است.
رئیس شیلات گناوه اظهارکرد: شمار استخرهای فعال پرورش میگو در سال گذشته در شهرستان گناوه یکهزار و 74 مورد بود که امسال به یکهزار و 435 استخر و از لحاظ مساحت نیز از 1200هکتار به 1500 هکتار افزایش یافته است.
وی گفت: مجتمع های پرورشی میگوی این شهرستان در زمینه تولید میگو دارای جایگاه خاصی است و هر ساله نزدیک به 50 درصد از بازارهای خارجی و داخلی میگوی پرورشی استان بوشهر را تامین می کنند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید