جمع آوری ماهیان گرفتار در گودال های اطراف سد سیستان

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
جمع آوری ماهیان گرفتار در گودال های اطراف سد سیستان

ماهیان گرفتار در گودال های اطراف سد سیستان توسط گروهای صیادی و کارکنان این اداره کل در این منطقه جمع آوری شدند.

محبعلی سیستانی روز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به گزارشات رسیده مبنی بر گرفتار شدن تعدادی ماهی در گودال های اطراف سد سیستان گروه اعزامی از اداره کل شیلات این منطقه به همراه صیادان محلی نسبت به جمع آوری ماهیان اقدام کردند.
وی بیان کرد: علت گرفتار شدن این ماهیان قطع آب ورودی به رودخانه سیستان بوده که بروز این پدیده در مناطقی از رودخانه که هنوز مقداری آب وجود دارد اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: 90 درصد این ماهیان طبق بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان از نوع آمورچه و کاراس هستند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ماهیان زنده جمع آوری شده که مناسب برای پرورش نیستند پس از جمع آوری خشک شده و به کارخانه های پودر ماهی ارسال می شوند.

سیستانی اظهار داشت: تمهیداتی از سوی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) اندیشیده شده تا در صورت مشاهده هر گونه ماهی که درون رودخانه ها و دریاچه بین المللی هامون وجود دارند جمع آوری شوند.
وی اظهار داشت: ادارات شیلات منطقه سیستان با همکاری صیادان منطقه آمادگی دارند تا بلافاصله پس از اطلاع از گرفتار شدن ماهیان در گودال های رودخانه ها و دریاچه بین المللی هامون نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.
وی افزود: ماهیانی که در رودخانه ها و دریاچه بین المللی هامون وجود دارند و دارای توجیه اقتصادی برای پرورش هستند نیز جمع آوری و بین استخر داران منطقه سیستان توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (ساحلی و فراساحلی) مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان و آزاد فعال هستند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید