سرانه مصرف آبزیان در استان قزوین افزایش یابد

چهار‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
سرانه مصرف آبزیان در استان قزوین افزایش یابد

برای تضمین سلامت مردم باید با اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی توسط رسانه ها برای افرایش سرانه مصرف شیلات در استان اقدام شود.

فریدون همتی در دومین جلسه ستاد توسعه شیلات استان که روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: یکی از مسائلی که سلامت مردم را به خطر انداخته تغییر ذائقه مردم و تغذیه های ناسالم است که باید مردم را با روش های تغذیه مناسب فراهم کنیم.

وی افزود: در این راستا از رسانه ها بویژه صدا و سیما، آموزش و پرورش و بخش سلامت استان انتظار داریم با برنامه ریزی منظم و همراهی دستگاههای اجرایی برای تبلیغ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان تلاش کنند تا در سبد غذایی مردم، گوشت ماهی و سایر آبزیان جایگزین گوشت قرمز شود.

استاندار تصریح کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در کشور۱۰ کیلوگرم و در استان ۶.۵ کیلوگرم است که این میزان رضایت بخش نیست و لازم است ضمن تلاش برای افزایش این میزان سهم دستگاههای اجرایی استان ئیز این راستا مشخص شود.

رئیس ستاد تقویت شیلات استان افزود: ظرفیت حوزه رودخانه شاهرود و زیاران برای پرورش آبزیان مناسب است و در چند ماه آینده می بایست طرح مطالعاتی و مکان یابی با بهره مندی از مشاوران خبره و شیوه های کارشناسی در این حوزه ها به اتمام برسد تا بعد از اتمام مطالعات زمینه و بستر مناسب را برای جذب سرمایه گذار در استان فراهم کنیم.

استاندارقزوین یادآورشد: انجام طرح های مطالعاتی برای اجرای تمامی پروژه ها دراستان ضروری است و در اجرای پروژه ها در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، خدمات باید نگاه صادرات محور داشته باشیم تا بازارهای داخلی و خارجی نیز از مزایای مصرف تولیدات کیفی بهره مند شوند.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید