کار مطالعات 9 سایت بزرگ پرورش ماهی در طول شاهرود بزودی آغاز می شود

چهار‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
کار مطالعات 9 سایت بزرگ پرورش ماهی در طول شاهرود بزودی آغاز می شود

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین از احداث 9 سایت بزرگ پرورش ماهی در طول شاهرود خبر داد و گفت: بزودی کار مطالعاتی این طرح آغاز خواهد شد

ایرج رحمانی سه شنبه شب در کارگروه شیلات استان افزود: پرورش ماهی یکی از زمینه های تولید در استان قزوین محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.
وی اظهار داشت: در استان قزوین به دلیل وجود آب مناسب، آبزی پروری رونق داشته و یکی از ظرفیت‌های استان محسوب می شود.

رحمانی با اشاره به افزایش جمعیت و نیاز به غذا، اهمیت آبزی پروری مکانیزه را دوچندان کرده است، اظهارکرد: با توجه به محدودیت در تامین آب و همچنین نیاز به اقتصادی کردن تولید ماهی و بهره برداری بهینه از آب موجود در استخرها، افزایش تولید در واحد سطح ضروری است.
وی خاطر نشان کرد: پرورش ماهی در آبهای داخلی راهی مناسب جهت تولید پروتیین مرغوب و ایجاد اشتغال است که با توجه به تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان موقعیت مناسبی جهت پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری و سایر گونه ها فراهم شده است.
رحمانی تصریح کرد: توسعه پرورش ماهی در آبهای داخلی علاوه بر تولید پروتئین مرغوب می تواند با ایجاد اشتغال و درآمد در توسعه اقتصادی منطقه نقش موثری داشته باشد.
این مسئول ادامه داد: در طول شاهرود 9 سایت روز باز با ظرفیت هرکدام یک تن شناسایی کردیم.
رحمانی افزود: قزوین سالیانه ظرفیت تولید 10 هزار تن ماهی خوراکی را دارد و تحقق این میزان تولید نیازمند همکاری های بین دستگاهی از جمله صدور مجوزهای لازم از سوی شرکت آب منطقه ای و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
199 واحد در استان قزوین به کار پرورش ماهیان خوراکی اشتغال دارند.
در واحدهای پرورشی استان چهار گونه کپور، یک گونه قزل آلا و دو گونه ماهیان خاویاری پرورش و تولید می شود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید