طرح پرورش میگو و ماهی تدوین شد

یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
طرح پرورش میگو و ماهی تدوین شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به این که استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالقوه در حوزه آبزی‌پروری است، طرح پرورش میگو و ماهی تدوین شده است.

عباسعلی زنده‌بودی ظهر امروز در نشست مشترک تولید و اشتغال در استان بوشهر با حضور دشتگاه‌های اجرایی اظهار داشت: با توجه به این که استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالقوه در حوزه آبزی‌پروری است، طرح پرورش میگو و ماهی در راستای تولید و اشتغال تدوین شده است.

وی افزود: در این راستا افزایش سایت‌های میگو در دستور کار است که بر این مبنا چهار هزار و 400 هکتار از سطوح اراضی استان بوشهر به مزارع پرورش میگو اختصاص یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: انتظار می‌رود با این سطوح زیرکشت مزارع پرورش میگو، سالانه 15 هزار تن میگو در طی یک فصل کشت برداشت شود.

زنده‌بودی عنوان کرد: با توجه به این که یکی از مزیت‌های استان بوشهر استفاده از آب‌های خلیج فارس برای اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس است، بیان کرد: ایجاد شهرک‌های شیلاتی در سطح استان را پیگیری می‌کنیم که یکی از این شهرک‌ها در حاشیه رودخانه مند در شهرستان دشتی و رودحله در شهرستان گناوه است.

وی ادامه داد: البته در محدوده رودحله مشکل زمین برای اجرای این شهرک‌های شیلاتی داریم که اقدامات مناسبی در این خصوص در حال انجام است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: با توجه به این که 40 موافقت اصولی برای طرح ماهی در قفس در خلیج فارس در محدوده آب‌های استان بوشهر ارائه شده هیچ محدودیتی برای دادن مجوز برای طرح ماهی در قفس در استان بوشهر وجود ندارد و به محض دریافت درخواست و کارشناسی‌های انجام شده، جهت گرفتن تسهیلات ارزان‌قیمت به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید