تقدیر دکتر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از اصحاب رسانه ها

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
تقدیر دکتر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از اصحاب رسانه ها

تقدیر دکتر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در نشست خبری در مزرعه پرورش ماهی قزل آلای کرج : به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار از اصحاب رسانه ها

به مناسبت فرا رسیدن هفدهم مرداد ماه "روز خبرنگار" نشست رسانه ای دکتر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در یک مزرعه آبزی پروری - ماهی سرای کرج برگزار شد.

بر اساس برنامه مصوب سال 96، میزان تولید آبزیان، یک میلیون و یکصد هزار تن پیش بینی شده که بیش از 54 درصد آن به صید و 46 درصد آن به آبزی پروری تعلق خواهد داشت. سالانه 2 میلیارد قطعه بچه ماهی از همه گونه ها در کشور تولید می شود که 450 میلیون قطعه آن برای تضمین اشتغال صیادان در استان های شمالی و جنوبی رهاسازی می شود. امسال برای تولید 180 هزار تن قزل آلا، 400 میلیون قطعه تخم چشم زده نیاز است که بیش از 50 درصد آن در داخل کشور تولید می شود و طی 2 سال اخیر، صادرات آبزیان 300 درصد رشد داشته که بخش عمده آن به کشور روسیه صادر شده است. امسال صادرات 480 میلیون دلار انواع آبزیان هدفگذاری شده است . در کشور بستر مناسبی برای تولید ماهیان زینتی ایجاد شده و سال گذشته 5/2 میلیون دلار ماهیان زینتی از کشور صادر شد.
امسال توسعه تولید ماهیان زینتی از طریق توسعه شهرک ها در دستور کار قرار دارد که به اشتغال فارغ التحصیلان و کارهای تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان کمک می کند.

گفتنی است در این نشست از یکایک خبرنگاران حاضر در نشست رسانه ای با اهدای لوح سپاس از طرف رئیس سازمان شیلات ایران به مناسبت روز گرامیداشت خبرنگار تقدیر به عمل آمد

منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید