موافق تولید قانونمند ماهی تیلاپیا در کشور هستم

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
موافق تولید قانونمند ماهی تیلاپیا در کشور هستم

من موافق تولید این ماهی در کشور به صورت قانونمند هستم زیرا اخیرا من اطلاع پیدا کرده ام که این ماهی را می توان در آبهای شور و بخش های کویری کشور نیز پرورش داد. بحث تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور مربوط به چند ماه اخیر نیست بلکه چند سالی هست که این موضوع در سازمان شیلات کشور بحث می شود، لذا به نظر من این ماهی را می توان به صورت کنترل شده در کشور تولید کرد

یکی از انواع شیلات که پتانسیل بالایی برای پرورش داشته و در انقلاب آبی جهان به ‌عنوان کسب و کاری پرسود تلقی می‌شود، ماهی تیلاپیا است.

این ماهی امروز نقشی اساسی در تغذیه جهانی دارد و سهم خود را روز به روز در بازارهای کشورهای مختلف افزایش می‌دهد.

ماهی تیلاپیا با رعایت ضوابط در ۱۴۰ کشور تولید می شود

تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در ایران به دلیل مسائل زیست محیطی که در ۱۴۰ کشور تولیدکننده این ماهی مدیریت و برطرف شده، همچنان در گیرودار اخذ مجوز از سازمان محیط زیست باقی مانده است.


علی وقف چی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم زنجان و طارم در خصوص وضعیت تولید ماهی تیلاپیا گفت: تولید این ماهی که از آن به عنوان «ماهی اقتصاد مقاومتی» یاد می شود، ایده آل است.

وی ادامه داد: بحث تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور مربوط به چند ماه اخیر نیست بلکه چند سالی هست که این موضوع در سازمان شیلات کشور بحث می شود، لذا به نظر من این ماهی را می توان به صورت کنترل شده در کشور تولید کرد.

موافق تولید قانونمند ماهی تیلاپیا هستم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این ماهی باید در آبهایی پرورش یابد که به آبهای آزاد و رودخانه ها راهی نداشته باشد. همچنین می توان این ماهی را در قفس پرورش داد زیرا اخیرا سازمان شیلات نگاه ویژه ای روی پرورش ماهی در قفس در کشور دارد.

وی افزود: من موافق تولید این ماهی در کشور به صورت قانونمند هستم زیرا اخیرا من اطلاع پیدا کرده ام که این ماهی را می توان در آبهای شور و بخش های کویری کشور نیز پرورش داد.

نماینده مردم زنجان و طارم گفت: اگر موانعی را که در پیش روی این ماهی ارزشمند وجود دارد، برداریم طبیعتا تولید آن می تواند در تامین مواد پروتئینی در کشور نقش ویژه ای را ایفا کند زیرا امروز ما شدیدا به آن نیاز داریم.

با تولید ماهی تیلاپیا سرانه مصرف ماهیان افزایش می یابد

وی گفت: لازم است در کشور به طور وسیعی به تولید این ماهی پرداخته شود زیرا در کشور مشکلات عدیده ای در بحث سرانه مصرف ماهیان وجود دارد و نسبت به سایر کشورهای جهان ما ضعیف هستیم.

وقف چی در پایان گفت: یک بحث دیگر در این خصوص عدم توان خرید مردم در بعضی از مواد پروتئینی هست که با توجه به ارزان بودن این ماهی، می شود با تولید آن کسانی که توان خرید کمتری هم دارند را به سمت مصرف ماهی سوق داد.

منبع: مقاومتی نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید