احداث اولین شهرک شیلاتی در شهرستان دشتی

چهار‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
احداث اولین شهرک شیلاتی در شهرستان دشتی

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: اولین شهرک شیلاتی در شهرستان دشتی در حاشیه رودخانه مند احداث می‌شود.

غلامعباس زنده بودی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست بررسی برق‌رسانی به سایت پرورش میگو بخش ساحلی شهرستان دشتی در شهرستان دشتی اظهار داشت: یکی از طرح‌های اقتصادی و تولیدی که می‌تواند اشتغال‌زایی مناسبی در استان بوشهر ایجاد کند، پرورش میگو است.

وی افزود: در استان بوشهر 10 سایت پرورش میگو فعالیت می‌کنند که دو سایت آن در شهرستان دشتی قرار دارد که سالانه تولید چشمگیری دارند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: متأسفانه تاکنون موفق نشده‌ایم که برق‌رسانی به این دو سایت انجام دهیم و در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی صورت گرفته ولی با کمبود اعتبارات مواجه بودیم.

زنده بودی بیان کرد: جلسات متعددی در استانداری بوشهر و فرمانداری شهرستان دشتی تشکیل داده‌ایم که امروز خوشبختانه به این نتیجه رسیدیم که جهت برق‌رسانی به این دو سایت با مشارکت بهره‌برداران و کمک دولت این کار انجام شود.

وی افزود: از برنامه‌هایی که شیلات به جد پیگیر اجرایی شدن آن است، پرورش آبزی‌پروری است که در شهرستان دشتی با وجود رودخانه مند به‌خصوص در فصل تابستان که از آب آن نمی‌توان بخش کشاورزی انجام داد می‌توان استفاده بهینه از آن کرد.

زنده بودی یادآور شد: با مطالعاتی که انجام دادیم و کار کارشناسی که توسط شیلات بر روی رودخانه مند دشتی صورت گرفت، آب آن مناسب برای پرورش آبزیان است.

وی اضافه کرد: طرح‌های توسعه در شیلات وجود دارد که با استفاده از آب رودخانه مند می‌توانیم شهرک‌های شیلاتی برای آبزی‌پروری دنبال کنیم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تأکید کرد: در صورت حل شدن تکلیف زمین‌های هم‌جوار رودخانه مند، اولین شهرک شیلاتی در شهرستان دشتی در حاشیه رودخانه مند احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی که در استان بوشهر در حال انجام است بحث پرورش ماهی در قفس است که از جنوب تا شمال استان بوشهر مطالعه انجام‌شده که می‌توان پرورش ماهی در کنگان، تنگستان، بوشهر، گناوه و دیلم اجرا کرد.

زنده بودی یادآور شد:برداشت میگو امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان صید میگو به 1500 تن افزایش پیدا کند در صورتی‌که سال گذشته 1200 تن صید صورت گرفت

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید