احتمال اتلاف ماهی های سد خدآفرین با مواد سمی

یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
احتمال اتلاف ماهی های سد خدآفرین با مواد سمی

دبیر شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست در گفت و گو اختصاصی با برنا مطرح کرد:

دبیر شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست با اشاره به نتایج اولیه بررسی دلایل اتلاف ماهی های سد خداآفرین گفت: احتمال اتلاف ماهی ها با مواد سمی عمدا و سهوا به قصد صید یا تخریب مفید زیست بسیار محتمل به نظر می رسد.

داود قاسم زاده در آذربایجان شرقی اظهار کرد:اتلاف ماهی ها در اثر فعالیت های معدنی کشور ارمنستان به دلیل محل اتفاق مرگ ماهیان که پایین دست سد خداآفرین و در فاصله بالغ بر 100 کیلومتری از محل فعالیت های معدنی می باشد منتفی است .

وی ادامه داد: محل اتفاق در حد فاصل سد خدآفرین و پل شکسته خداآفرین می باشد و در بالا دست سد خداآفرین هیچ گونه اتلاف ماهی مشاهده نشده است.

قاسم زاده با اشاره به انجام نمونه برداری های اختصاصی گفت: نمونه برداری های لازم جهت بررسی های علمی و اعلام نظر توسط اداره کل دامپزشکی انجام یافته که به محض اتمام آنالیز نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید.

دبیر شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست از برخود قاطع با متخلفین زیست محیطی خبر داد و افزود: این اداره کل بر حسب وظیفه قانونی خود موضوع اتلاف ماهی های رودخانه ارس را پیگیری کرده و قطعا با متخلفین از هر رده ای دولتی ، خصوصی و شخصی باشد برخورد قضایی لازم را معمول خواهد نمود .

وی افزود: آب رودخانه ارس به لحاظ اهمیت آن به صورت فصلی و با دقت کافی مورد نمونه برداری و آنالیز توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی موضوع از طرق مقتضی پیگیری می گردد .

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم جهت قطع آلودگی رودخانه از طریق وزارت امور خارجه به جد پیگیری می گردد.

گفتنی است طی روزهای گذشته بیش از سه هزار قطعه ماهی در سد خدآفرین تلف شد

منبع : برنا

دیدگاه خود را بیان کنید