گشایش نمایشگاه تخصصی دام و طیور و آبزیان کشور در آمل

چهار‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
گشایش نمایشگاه تخصصی دام و طیور و آبزیان کشور در آمل

نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی دیشب در محل دائمی نمایشگاه تخصصی شهرستان آمل گشایش یافت

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور آغاز به کار این نمایشگاه با بیان اینکه مازندران در بخش‌های کشاورزی، طیور و شیلات از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و در صنایع وابسته به کشاورزی، طیور، نباتات و شیلات توانمندی بالایی دارد گفت: امنیت غذایی در دو بخش کمی و کیفی مطرح و در زمینه کمی تقریبا از همه ظرفیت‌های سطوح استفاده شده است.
یحیی ابطالی با اشاره به اینکه در زمینه کیفی نیز لازم است تا دانش کافی در زمینه بخش‌های مختلف کشاورزی افزایش یابد افزود: نمایشگاه‌های کشوری با هدف راستای افزایش دانش فنی بسیار مفید و بیان ظرفیت‌های منطقه ، افزایش فرهنگ کشاورزی و دانش فنی از دستاوردهای این نمایشگاه ‌ها است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به لزوم کیفی‌سازی محصولات کشاورزی گفت: تاکنون پنج هزار برند برای کود و سم ثبت شده و در زمینه آفت‌کش وزارت جهاد کشاورزی با وزارت بهداشت و درمان هماهنگی های لازم را انجام داده اند.
ابطالی با تأکید بر اینکه تاکنون هزار و 200 ثبت برند سموم کشاورزی در کشور انجام شده و 680 برند در دست بررسی است افزود: هم‌اکنون بیش از 60 سم جدید را در کشور به ثبت رساند و در زمینه استفاده سموم توجه به فرهنگ‌سازی ، آموزش کشاورزان ، اطلاع‌رسانی و دوری از روش‌های سنتی بسیار مهم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در حاشیه گشایش نمایشگاه تخصصی دام و طیور کشور در شهرستان آمل با اشاره به بهره برداری از طرح های بخش کشاورزی با حضور معاون رئیس جمهور و سرمایه‌گذاری 432 میلیارد ریال از محل کمک‌های دولتی ، تسهیلات بانکی و آورده سرمایه‌گذاران گفت: 12 هزار خانوار از این طرح‌ها بهره‌مند شده و این طرح ‌ها در 123 روستای این استان پراکنده است.
دلاور حیدرپور با بیان اینکه امروزه وام با بهره‌های 18درصد متناسب با ظرفیت تولید و صنعت نیست ، بر فعالیت تشکل‌ های بخش کشاورزی به ویژه مرغ مادر و گوشتی و ضرورت مدیریت کامل آنها در زمینه تولید تأکید کرد.
در نمایشگاه تخصصی دام و طیور کشور، تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان های کشور در 50 غرفه توانمندی های خود را در فضایی به مساحت دو هزار متر به نمایش گذاشته اند.
این نمایشگاه تا دهم شهریور آماده بازدید علاقه مندان است.

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید