پروژه آموزشی ترویجی پایلوت پرورش ماهی در قفس در دیّر افتتاح شد

چهار‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
پروژه آموزشی ترویجی پایلوت پرورش ماهی در قفس در دیّر افتتاح شد

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی در کشور محسوب می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر صبح امروز در آئین افتتاح پروژه آموزشی ترویجی پایلوت پرورش ماهی در قفس در آب‌های بندر دیّر اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی در کشور محسوب می‌شود که به طبع وزرات جهادکشاورزی، در استان بوشهر نیز این پروژه از دو سال قبل دنبال و با مشخص شدن مکان‌های مناسب بحث‌دادن مجوز و تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران برای اجرای این طرح انجام گرفت.

وی افزود:سابقه پرورش ماهی در استان بوشهر به 8 سال قبل بر می‌گردد که اولین پروژه‌های آزمایشی در استان آغاز شد و نتایج رضایتمندی را در پی داشت.

عباسعلی زنده بودی تصریح کرد: بعد از انجام مطالعات کلی توسط شیلات کشور در سراسر آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و شمال کشور مناطق مناسب شناسایی و اعلام شد که در استان بوشهر قابلیت پرورش ماهی در قفس تا 60 هزار تن وجود دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان این که علاوه بر پرورش ماهی در قفس در دریا بحث پرورش ماهی در دریاچه‌ها و پشت سدها را نیز دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: اولین پروژه پرورش ماهی در قفس در فاز اول با ظرفیت فعلی دو هزار تن در سد رئیسعلی دلواری آغاز شده که در نهایت به شش هزار تن خواهد رسید.

وی گفت: امروز دومین پروژه پرورش ماهی در قفس در آب‌های شهرستان دیّر آغاز می‌شود که امیدواریم زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش باشد.

زنده بودی افزود: این پروژه با مشارکت مشترک بخش خصوصی و شیلات به عنوان یک طرح پایلوت آموزشی ترویجی شامل چهار قفس که هر قفس توان تولید 30 تن در یک دوره را خواهد داشت آغاز گردید.

وی عنوان کرد: با توجه به علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری در این پروژه و مطالعات قبلی صورت گرفته انتظار داریم در یک افق حداکثر 10 ساله ظرفیت تولید ماهی در قفس در شهرستان دیّر به هشت هزار و 500 تن برسد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: این قفس‌ها به وسیله لوله‌های پلی اتیلنی شناور ساخته شده که یک سری تورهای پلی‌اتیلنی به آنها آویزان است و لاروها تا هنگام برداشت در این تورها محصور هستند.

وی با بیان این که این پروژه با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال شروع شده است،افزود: در هر قفس تا 50 هزار قطعه لارو ذخیره می‌شود که در حال حاضر با 20 هزار لارو شروع شده و در دوره‌های بعد این مقدار افزایش می‌یابد.

زنده‌بودی یادآور شد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک پرورش ماهی در قفس در وسعت بیشتری در شهرستان دیّر انجام شود و ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان در راستای اقتصاد مقاومتی قدمی برداریم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید