آغاز طرح مطالعاتی جامع آبزی پروری در حوزه های آبی بالهارود و دره رود گرمی

چهار‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
آغاز طرح مطالعاتی جامع آبزی پروری در حوزه های آبی بالهارود و دره رود گرمی

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: طرح مطالعاتی جامع آبزی پروری در حوزه های آبی بالهارود و دره رود گرمی آغاز شد

میرآرمان واعظی در نشست با فرماندار گرمی گفت: شهرستان گرمی به دلیل دارا بودن منابع غنی آبی با تولید سالانه بیش از 5 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی از نظر وضعیت آبزی پروری هم اکنون رتبه چهارم استان را دارا است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل جزو استان های سبز در تولید انواع ماهیان سردابی و گرمابی در کشور است، از تولید و تکثیر بیش از 6 میلیون تن بچه ماهی سردابی در سال گذشته در استان خبر داد.

واعظی گفت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته امسال این رقم 20 درصد افزایش خواهد یافت.
فرماندار گرمی نیز در این بازدید از آغاز طرح مطالعاتی جامع آبزی پروری در حوزه های آبی دره رود و بالهارود این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارائه راهکارهای افزایش سرانه تولید سالانه آبزی در شهرستان گرمی و افزایش شهرکها و مجتمع های آبزی پروری با هدف خارج شدن شهرستان از تک محصولی و ایجاد انگیزه اقتصادی در بین اهالی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

امامی با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ مصرف آبزی در این شهرستان روز به روز رشد کند، افزود: سال گذشته در شهرستان گرمی 28 مزرعه پرورش ماهی ایجاد شده بود که امسال با تشویق مسئولان شیلات و همچنین به دلیل منابع آبی غنی و سالم این رقم به بیش از 30 مزرعه افزایش پیدا کرده است

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید