رشد 35 درصدی تولیدات شیلات در لرستان

چهار‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
رشد 35 درصدی تولیدات شیلات در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از رشد 35 درصدی تولیدات شیلات استان خبر داد و گفت: میزان تولید در بخش شیلات طی سال 92 حدود 20 هزار تن بوده که الان به 27 هزار تن رسیده و 35 درصد رشد داشته‌ایم.

مهرداد غضنفری امرایی با اشاره به توفیقات استان اظهار کرد: مجتمع کشت و صنعت لرستان با حجم سرمایه‌گذاری حدود 300 میلیارد تومان در بخش‌های دامپروری، زراعت، باغبانی و با اشتغال حدود 1000 نفر پس از 17 سال تعطیلی، بار دیگر در دولت یازدهم احیاء شد. همچنین یک گلخانه مدرن با مشارکت کشور هلند در این مجتمع احداث شده است

غضنفری امرایی گفت: برای سرمایه‌گذاری شرکت آکوالند فرانسه در حوزه شیلات در بخش شول‌آباد الیگودرز پیش‌بینی می‌شود با اجرای سایر فازهای این طرح حجم سرمایه‌گذاری تا 10 میلیون یورو و اشتغال 200 نفر برسد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان در ادامه یادآور شد: 178 کیلومتر کانال‌های آب‌بر کشاورزی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان احداث شده است.


وی احیاء و تکمیل گلخانه دیناروند به مساحت 32 هکتار با حجم سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومان و اشتغال 240 نفر با ظرفیت 4500 تن محصولات کشاورزی را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید